Egy évvel ezelőtt lelkesen számoltunk be az ötvenes évek legendás brit furgonjának, a Morris J típusnak az elektromos reinkarnációjáról.

Beárazták az imádni való e-furgont, már nem is imádjuk annyira 1

Most bemutatták a szériaérett, 2021-től gyártásba kerülő verziót. Elárulták, hogy hatótávolsága mintegy 320 kilométer lesz, a raktér kapacitása 5,5 köbméter, hasznos teherbírása pedig egy tonna – ezek az értékek még vonzóbbá teszik a csinos, múltidéző furgonocskát.

Beárazták az imádni való e-furgont, már nem is imádjuk annyira 25

A Morris JE egyébként meglehetősen modern szerkezet: karosszériáját szénszálas kompozitból készítik, ami a tömegcsökkentés révén nyilván a hatótávolsághoz is hozzájárul, a lítium-ion akkucsomag pedig a padlóban kapott helyet. A rakteret fával, az utasteret bőrrel burkolták, az infotainment rendszer pedig több parkolókamerával segíti a koccanásmentes manőverezést.

Beárazták az imádni való e-furgont, már nem is imádjuk annyira 26

Az egzotikus anyaghasználat és a modern technológia azonban alaposan felsrófolta az árat: a gyártó 60 ezer fontra, azaz mintegy 24 millió forintra árazta be a belépő kivitelt. Ez pedig másfélszer-kétszer több, mint amennyiből az ember egy hasonló paraméterekkel rendelkező Vauxhall e-Vivarót tudna venni (mármint Nagy-Britanniában). Kérdés tehát, hogy a stílus megér-e ekkora felárat az ügyfeleknek – a műszaki és szervizháttér bizonytalanságáról nem is beszélve.

Beárazták az imádni való e-furgont, már nem is imádjuk annyira 27