Az 1974-75-ben készült Henri’s Armchair a sydneyi kikötő kaotikus látképe Whiteley otthonának ablakaiból.
A művet maga Whiteley adta el Clive Evatt ügyvédnek az 1970-es években, miután a művész nem volt hajlandó eleget tenni a festményt eredetileg megrendelő galéria azon kérésének, hogy fesse át a droghasználatra utaló gyufásdobozt és egyéb kellékeket a képen.
A csütörtöki aukción nagyjából húszan vettek részt személyesen, de a győztes ajánlat egy telefonon licitáló magángyűjtőtől érkezett, aki nem fedte fel személyazonosságát. A képet Clive Evatt özvegye bocsátotta árverésre, aki maga is jelen volt az aukción. Az asszony felidézte, hogy néhai férje a lóversenypályáról hazatérve tudta meg Whiteleytől, hogy a művész képét elutasította a galéria.
Evatt a csomagtartójában lévő nyereményéből fizette ki a festményt. Amikor a galéria képviselője visszatért és jelezte, hogy mégis igényt tartanak a képre, a művész csak annyit mondott, hogy „annak már annyi, cimbora”.