A Honda a következő szezon végén kiszáll a Forma-1-ből, nehéz helyzetbe hozva a Red Bullt és az AlphaTaurit. Felmerült, hogy a Red Bull esetleg átveszi a japánok motorprogramját, de ez a megoldás a csapat szerint csak úgy működhet, ha 2022-től befagyasztják a motorfejlesztést.
Ellenkező esetben a motorprogram túl sok pénzébe kerülne a Red Bullnak, amire hosszú távon mindenki csak ráfizetne. A Mercedes kezdettől fogva támogatta a fejlesztések befagyasztását, a hátrányban lévő Ferrari és Renault értelemszerűen ellene volt.
Az olaszoknál azonban váratlanul fordult a kocka, miután tárgyaltak az F1-gyel, az FIA-val és a többi motorgyártóval. „Megértjük a Red Bull helyzetét” – mondta Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke.
„Támogatjuk a kezdeményezést, mert ez azt is jelentené, hogy a tervezettnél egy évvel korábban, 2025-ben átállhatnánk az új motorformulára.”
Binotto megjegyezte azt is, „nem ez az első példa arra, hogy a Ferrari felelősen jár el”. Ahhoz azonban, hogy az új motorok már 2025-ben megérkezhessenek, fel kell gyorsítani az ezzel kapcsolatos munkát. „A jövő év közepére véglegesítenünk kell a szabályokat” – tette egyértelművé a Ferrari feltételeit Binotto.