A Forma-1-es közvéleményt többek között egy fontos szabályváltozás tematizálja, mégpedig a motorok befagyasztásának ötlete. Mindezt a Red Bull kezdeményezte, akik a Honda kiszállása után így használhatnák tovább a japánok termékeit. Ötletüket hol támogatják a riválisok, hol kihátrálnak mögüle.
A Ferrari azonban bizonyos feltételekkel menne bele egy ilyen megkötésbe: a fejlesztések befagyasztásával egyidejűleg szeretnék, ha a motorok közötti teljesítménykülönbség kiegyenlítődne. Ez érthető a részükről, hisz jelenleg az ő motorjuk az egyik leggyengébb a mezőnyben, ám érthető a Mercedes és Toto Wolff álláspontja is, akik a legjobb erőforrásával a birtokukban hallani sem akarnak ilyesmiről.
„Ez jelentené a Forma-1 végét” – jelentette ki az osztrák szakember. „Az erőforrásnál nem csak a maximális teljesítmény, de a vezethetőség, a tömeg, a hűtés is számít, úgyhogy egy egyszerű formula bevezetésével ezt nem lehet megoldani és a Mercedes ezt nem hagyja jóvá.”
Wolff szerint az ötlet azon kívül, hogy a sportág alapelveivel megy szembe, megalázó is egyben. „Volt egy zsetonrendszerünk, és mivel néhány kolléga szerette volna ennek megszüntetését, hogy felzárkózhassanak, beleegyeztünk ezek eltávolításába. Most egyes kollégák visszatértek a kiegyenlítési rendszerrel, mely őszintén szólva sértő.”
„Ha visszatekintünk az elmúlt évekre, a Ferrarié volt egyértelműen a legerősebb motor 2018-ban és 2019-ben. Mi fejlesztettük a motorunkat, a határokat feszegettük, és olyat vittünk pályára 2020-ban, melyben bíztunk, hogy utolérhetjük őket. Ezért nem tudom felfogni, hogy bármely autógyártó, amely bízik a motorfejlesztői és karosszériaépítői képességeiben, ilyen kiegyenlítő mechanizmust szeretne.”
„Nem hiszem, hogy bárki elfogadna egy ilyen nyilvános megaláztatást” – mondta Wolff.