A 2020-as szezon közel sem úgy alakult a Ferrari számára, ahogy azt eltervezték, ezt pedig részben szervezeti változtatásokkal próbálta kezelni a maranellói alakulat. Ezek a folyamatok még nem értek véget, sőt, talán most értek a csúcspontjukra: 2021-től ugyanis már a Haas Forma-1-es csapatát erősíti majd Simone Resta, a vörösök eddigi főtervezője.
Helyét Enrico Cardile, az aerodinamikai részleg jármű-projektmenedzsere veszi át. „A Scuderia Ferrari csapatstruktúrája gyorsan fejlődik, hogy a többiek előtt maradjunk” – emeli ki Mattia Binotto csapatfőnök gondolatait az alakulat közleménye, mely arra is kitér, hogy a 2021-től bevezetett új szabályok miatt is szükséges az újjászervezés.
Ehhez asszisztálni fog a Haas csapata is. „Örömmel jelentjük be, hogy a nagyra tartott Simone Resta az amerikai csapat technikai részlegét fogja erősíteni a következő évtől. Ezzel megerősítünk egy már egyébként is szoros kapcsolatot” – áll a közleményben. A Haas jelenleg a Ferraritól kapja a motorjait, illetve egyik pilótáját is jövőre Mick Schumacher személyében, aki a maranellóiak versenyzőakadémiájának neveltje.
A BBC szerint Resta hivatalosan a jövőben is Ferrari-alkalmazott lesz, ám bérét a Haas fogja fizetni. Mindezt a költségcsökkentés jegyében lépték meg, és a hírek szerint Restát akár több kollégája is követheti a Haashoz. Ez is állhat annak a hátterében, hogy Mick Schumacher nem az Alfa Romeo színeiben debütál a Forma-1-ben.
Egy másik magyarázat lehet az átszervezésre az a híresztelés, miszerint nincs minden rendben Resta, valamint Binotto között. Ennek részleteiről korábban már beszámoltunk, a történet az alábbi linkre kattintva olvasható.