A 2001-es Olasz Nagydíj először fordult elő a Forma-1-ben, hogy szezon közben mutatkozott be egyszerre két újonc is: Jack Aitken a Williamsnél ugorhatott be George Russell helyére, köszönhetően annak, hogy a brit a koronavírusos Lewis Hamilton helyettesíti a Mercedesnél, míg Pietro Fittipaldi a múlt vasárnapi horrorbalesetét égési sérülésekkel megúszó Romain Grosjean Haas-Ferrarijába ülhetett be.
Aitken meggyőző teljesítményt nyújtott első időmérőjén: a Forma-2-es versenyző úgy maradt el mindössze 96 ezreddel Nicholas Latifitől a Forma-1-es Szahíri Nagydíj kvalifikációján, hogy hibázott az utolsó kanyarban – így első F1-es versenyét a 18. rajtkockából várhatja. „Az volt a célom, hogy minden egyes alkalommal, amikor beülök az autóba, tegyek egy lépést előre. Ezt teljesítettem. Kicsit el vagyok kenődve, hogy az utolsó köröm nem alakult olyan jól, mint amennyire akartam, de nem panaszkodhatok” – mondta.
A 25 éves brit hozzátette, még így is hisz abban, hogy erős lehet a Forma-1-es bemutatkozása. „Úgy gondolom, a gumikezelés fontos szerepet fog játszani, ahogyan azt már a hétvége előtt is gondoltuk” – folytatta a grove-iak tartalékosa. „Az elég érdekes lesz, hogy egy ennyire rövid körön hogyan jövünk ki a kék zászlókból, és miképpen befolyásolja majd a kerékcserék számát. Minden körben a legkeményebb formámat próbálom majd nyújtani.”
Pietro Fittipaldi révén először versenyez brazil pilóta a királykategóriában Felipe Massa 2017-es visszavonulása óta, ugyanakkor nincs könnyű dolga, hiszen – Aitkennel ellentétben – idén nem volt állandó versenyprogramja. „Már nagyon vártam az első F1-es időmérőmet” – kezdte Fittipaldi. „Mindig is imádtam az időmérőket, főleg azt, amikor az autó a legjobb formáját nyújtja az új gumikon, és olyankor lehet nyomni.”
„A büntetés ismeretében a csapat úgy látta jónak, ha inkább Kevint [Magnussen – szerk.] segítem némi szélárnyékkal. Utána a saját körömet is összeraktam, nyilván nem volt könnyű” – idézi a kétszeres világbajnok Emerson Fittipaldi unokáját a Haas közleménye. Így is, úgy is az utolsó helyről indul a versenyen, az autójába – mely előtte Grosjeané volt, és az ismert módon összetört – ugyanis új vezérlőelektronikát és akkumulátort kellett beszerelni, amiért rajtbüntetést kapott.