A Porsche 1965-ben mutatta be a világ első „biztonsági kabrióját”, a masszív bukócsővel szerelt Targát. Ennek egyik korai példánya két éven állt egy dortmundi Porsche kereskedésben, majd eladták egy észak-amerikai vevőnek. 1977-ig használatban volt, majd 40 éven át álldogált egy ajtó nélküli garázsban, ponyva alatt, mire valaki rátalált.
A jó hír, hogy a gazdag felszereltségű autó hiánytalan volt: megvolt a Webasto kiegészítő fűtőrendszer, a Blaupunkt Köln rádió, az eredeti sötétített üvegek, a halogén ködlámpák és a külső hőmérő. Az állapota viszont borzalmas volt, a bőrkárpittól a fémlemezekig bezárólag.
Mivel azonban igazi ritkaságról van szó (a Porsche mindössze két éven át gyártotta a rövid tengelytávú S motoros, legombolható hátsó szélvédős Targát, és ez idő alatt összesen 925 ilyen autót készítettek), a gyár restauráló műhelye lelkesen fogott hozzá a felújításhoz.
Egy ilyen autóhoz az eredeti mütyürök (kábelszorítók, tömítések, egyéb apróságok) felkutatása a legnagyobb feladat. Átlagos szerviz ilyenkor szétnéz az utángyártott alkatrészek piacán, a gyári műhelynek viszont 60 ezer darabos raktára van, ahonnan csak előhúzták a hiányzó darabokat.
Nagyobb problémát jelentett a vászontető-háromszög pótlása: az ügyfélnek ugyanis nem volt kedvére a modern anyag tapintása, ezért a Porsche külön legyártatott neki egy pótlást. A fáradságos munka eredménye, hogy a következő hasonló projekthez már van hova nyúlniuk.
A felületkezelés terén is különösen igényes volt a vevő: a modern porszórt korrózióvédelem helyett az eredeti bevonatot követelte meg, amit kikeverni és felvinni is macerásabb volt – így viszont hitelesebb az eredmény.
A karosszériával mintegy 1000 munkaórát dolgoztak a műhelyben, majd felvitték a felületre az eredeti színkódú fényezést. Erre lemosható védőréteget vitetett fel az ügyfél, hogy a mindennapokban ne kelljen aggódnia a sérülések miatt – igen, a mindennapokban, mert az autó nem gyűjteményben fog porosodni, hanem napi használatban lesz.
A gyár több mint három éven át dolgozott az autóval, az ügyfél pedig annyira elégedett, hogy rögtön rájuk bízta következő autóját: egy korai 928-ast.
Porsche 911 S Targa (1967) műszaki adatok
H x Sz x M (mm) | 4163/1610/1320 |
Tengelytáv (mm) | 2211 |
Saját tömeg (kg) | 1030 |
Hengerek száma, elrendezése | 6, boxer |
Sebességváltó | 5 fokozatú kézi |
Lökettérfogat (cm3) | 1991 |
Max. teljesítmény (LE/ford) | 160/6600 |
Max. forgatónyomaték (Nm/ford) | 179/5200 |
Üzemanyag-fogyasztás (l/100km) | 10,2 |
Gyorsulás 0-100 km/óra (mp) | 7,6 |
Végsebesség (km/óra) | 225 |
Eredeti alapár (DM) | 25 880 |