Alig egy hónappal ezelőtt mutatkozott be a 350 kilométeres hatótávot kínáló E-Transit, amit a Ford az észak-amerikai és az európai piacon is forgalmazni fog. Ezek után nem meglepő, hogy a Mercedes-Benz szerdán bejelentette, hogy készül az eSprinter legújabb generációja, amely egy komplett járműcsaláddá alakul. Az egésznek az alapja egy teljesen új platform lesz, amit a Mercedes-Benz „Electric Versatility Platformnak (EVS)” vagyis „Sokoldalú Elektromos Platformnak” hív. Fejlesztésére 350 millió eurót fordít a stuttgarti székhelyű gyártó.
Az új platform összesen három modulból áll. A front-modul a nagyfeszültségű komponenseket foglalja magában, a középső blokk az akkumulátorokat, a hátsó modul pedig az elektronikusan hajtott hátsó tengelyt. A Mercedes-Benz egyelőre nem árult el részleteket a hajtáslánccal kapcsolatban, de annyit már most is lehet tudni, hogy háromféle akkumulátorcsomaggal (kicsi, közepes és nagy) lesz elérhető az új eSprinter.
„Az új generációs eSprinter jóval több felépítményt tesz lehetővé. Ennek köszönhetően a zéró lokális emissziójú hajtáslánc előnyeit a jövőben még több, egymástól eltérő szegmensekben tevékenykedő ügyfelünk számára tudjuk biztosítani” – hangsúlyozta Marcus Breitschwerdt, a Mercedes-Benz Vans vezetője.
A tervek szerint az új eSprintert nemcsak Európában, hanem Kanadában és az Egyesült Államokban is forgalmazni fogják, tehát egyértelműen versenytársa lesz a 2022-től piacra kerülő E-Transitnak. A Mercedes-Benz jelenleg az eVitóval, valamint az eSprinterrel tudja kiszolgálni az akkumulátor-technológiás hajtásláncokat preferáló üzemeltetőket.
Ezzel a két modellel a Mercedes-Benz piacvezető szerepet tölt be Európában a könnyű teherbírású haszonjárművek terén, mintegy 30 százalékos piaci részesedéssel. A csillagos márka modellkínálata várhatóan a tisztán elektromos Citannal fog kiegészülni.