Mielőtt 1995-ben debütált volna a Toyota Tacoma, elődje csak Pickup néven volt ismert. Akkoriban a japán gyártó két különböző vonalon indult volna el a közepes méretű terepjáróit illetően, ezeket az irányokat a Hilux és a Tacoma képviselte.

Manapság a Tacoma népszerűsége egyre feljebb kúszik, sokan komolyabb probléma nélkül eljutnak a bűvös 100 ezer mérföldig, vagyis 160 ezer kilométerig. Ettől függetlenül érdemes szemezni a régebbi példányokkal is, viszont olyat nem könnyű találni, aminek alacsony a futásteljesítménye, emellett az állapota is kielégítő.

Az árcédula láttán eldobod az agyad, de cserébe nem akármit kapsz 1

Ezzel szemben a michigani Plymouth-ban, a Vanguard Motor Sales árverésén ritka kincs került elő: egy 1991-es évjáratú, a tökéletesség megtestesítőjeként is beharangozható Toyota Pickup. Annak ellenére, hogy jövőre lesz 30 éves, makulátlan, az órában pedig még 70 000 kilométer sincs.

Egy család viselte gondját az elmúlt években, ennek köszönhetően rozsdamentes vörös köntösében és szürke belsejével éppúgy fest, mintha nullkilométeresen várná első gazdáját a szalonban. Magabiztos a kiállása a 15 colos, csiszolt felnikre szerelt, 31 colos General Grubber terepgumikon.

Az árcédula láttán eldobod az agyad, de cserébe nem akármit kapsz 17

2,4 literes, soros négyhengeres erőforrást rejt a motorháztető, elektronikus üzemanyag-befecskendezéssel, 113 lóerővel és 192 Nm nyomatékkal, ötfokozatú manuális váltóval párosítva.

A beltérben is eredeti minden, ami csak lehet, többek között az AM-FM rádió és a mérőórák is megvannak.

Jó eséllyel a tulajdonos is tisztában van azzal, mekkora fegyvertény, ha a garázsunkban egy régi, ugyanakkor jó állapotú Toyota terepjáró áll, ez az árcédulán is meglátszik.

44 900 dollárért, azaz több mint 13 millió forintért árulják a 29 éves Pickupot.

Ezzel szemben a 2021-es Tacoma indulóára 26 ezer, a Tundráé pedig 34 ezer dollár.