Jaebum Choi idén tavasszal, a koronavírus-pandémia kellős közepén fogott hozzá a Nissan GT-R jövőjének megalkotásához. Mondhatnánk, hogy az USA-ban pusztító járvány hatására született meg benne a gondolat, hogy sofőr nélkül képzelje el a jövő autóját, de valójában a Nissan GT-R(x) 2050 tanulmány, bár alig több mint 2,9 méter hosszú, és csupán 66 cm magas, ember vezette sportkocsi.

A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 1

Épp csak az az ember nem az autóban ül, hanem rajta, és hasal. Szokásos kezelőfelület nincs: az autó a Nissan B2V, azaz a jármű és az emberi agy közötti, közvetlen kapcsolatot teremtő technológiáját alkalmazza. Ez a technológia még nem létezik, de a Nissan komolyan gondolja, hogy a jövőben fizikai kezelőszervek nélkül, pusztán akaratunkkal vezérelhetünk bizonyos járműfunkciókat. Fejünket sisakostól egy VR csatolóba süllyesztjük, így környezetünket kiterjesztett valóságként élhetjük meg.

A jövő sportautójára ráhasalunk, nem beleülünk 13

A tanulmány tulajdonképpen hordható jármű, olyan, mint egy külső váz (exoskeleton), épp csak nem terheket emelgetünk vele, hanem száguldunk. Száguldani pedig – legalábbis, ha az ember Nissanban gondolkodik – a GT-R-rel lehet a legjobban, ezért a furcsa koncepciójármű a sportkupé hátsó lámpáit, illetve Nismo sávozását idézi.

Az autó manőverezését segíti, hogy az abronccsal egybeépített kerekek gyakorlatilag egy gömböt formáznak, így a tanulmány egy helyben képes megfordulni. A leszorítóerőt aktív szárny növeli, ha szükséges; ki- és beszálláshoz (azaz ráfekvéshez és felkászálódáshoz) a szárny összecsukható.

a videó a hirdetés után indul