Nyáron röppent fel a hír, hogy a félévszázados múltra visszatekintő Jelcz újra gyártana civil teherautókat. Mint ismeretes a korábban a Csepellel, illetve az Ikarusszal is kooperáló tradicionális lengyel gyártó az elmúlt évtizedben inkább katonai teherautókra helyezte a hangsúlyt. A civil teherautók tervét Sławomir Kaleta, a Jelcz áprilisban kinevezett igazgatója vetette fel egy interjúban.

A cég első embere mindezt a Jelcz-Laskowicében lévő gyár fejlesztésével kapcsolatban említette meg. A lengyel sajtó ezt követően találgatásokba kezdett és a legvalószínűbb forgatókönyvnek az utolsó, a 400-as széria feltámasztása szerepelt. A távolsági nyerges vontatók terén a 423-as tűnt „elővehetőnek”, de természetesen a dolog nem ilyen egyszerű, hiszen a kabinnak egy sor új szabványnak kell megfelelnie.

Akár ilyen is lehet az új európai nyerges vontató 1

Akár ilyen is lehet az új európai nyerges vontató 2

Egy gliwicei dizájner viszont teljesen más elképzeléssel állt elő. Marek Bandi megálmodta, milyen lenne, ha az új Jelcz egy teljesen új fülkével készülne. A koncepció egy európai szabványoknak megfelelő, távolsági nyerges vontatót jelenít meg, ami egyfelől igyekszik megfelelni a mai trendeknek, másfelől pedig tiszteleg az egyik legsikeresebb modell, a 325-ös előtt (legfelső kép). A koncepció hűtőrácsa például egy az egyben olyan, mint a régi Jelczé, ezzel némi retró stílust kölcsönözve az egyelőre még csak digitálisan létező vontatónak.

Hogy ilyen lesz-e az új civil Jelcz, azt egyelőre nem tudni, de gondolatébresztésnek mindenképpen jó lehet Marek Bandi munkája. Persze ahhoz, hogy eljusson ebbe a fázisba, az még sok-sok év és nem utolsósorban rengeteg pénz függvénye.

Kövess minket a Facebook-on!