Mick Schumacher jövő évi bemutatkozásáról nyilatkozott a brit Daily Expressnek a korábbi Forma-1-es pilóta, David Coulthard. A skót úgy véli, a hétszeres világbajnok fiának mihamarabb bizonyítania kell a Haason belül csapattársával, a legutóbb mellfogdosós botránya kapcsán hírhedtté vált Nyikita Mazepinnel szemben.
Tanulás szempontjából biztonságos hely lesz számára a Haas. Nem gondolom, hogy szenvedés lesz számára Mazepin legyőzése – viszont ha igen, akkor van probléma
– mutatott rá a Williams, a McLaren és a Red Bull egykori versenyzője. „Amennyiben nem, pár éven belül kiérdemelheti a lehetőséget, akár a Ferrarinál, akár egy másik csapatnál. Ez esetben minden Charles Leclerc-en és Carlos Sainzon [a Ferrari jelenlegi párosán – szerk.] múlik.”
Ha nem szól közbe a koronavírus-járvány, Schumacher a jövő márciusi Ausztrál Nagydíjon ejtheti meg debütálását, azok után, hogy 2018-ban a Forma-3-as Európa-bajnokságban Dan Ticktumot, idén a Forma-2-ben pedig ferraris akadémistatársát, Callum Ilottot győzte le szoros csatában a bajnoki címért.
„Látom, hogyan fejlődött az alacsonyabb formulaautó-kategóriáktól felfelé. Most már egy koncentrált, fitt és éhes versenyző, akinek megvan a maga személyisége” – folytatta, utalva arra, hogy nem a nevének köszönheti, hogy sikerrel ugrotta meg a szamárlétra eddigi fokait.
„A bajnokság élére állt, kihasználva minden támogatást és lehetőséget, amit nyújtottak neki. Ismerik a ló és a víz esetét? Adhatunk bárkinek remek autót vagy remek csapatot, ha nem rendelkezik azokkal a bizonyos képességekkel, semmire nem fog menni velük” – zárta gondolatait a tizenháromszoros nagydíjgyőztes.
Schumachert már idén láthattunk a Haas színeiben, ugyanis nemcsak az utolsó versenyhétvége első szabadedzésén, hanem az azt követő fiatal pilóták tesztjén is vezethette az amerikai istálló autóját Abu-Dzabiban.
„Nagyszerű volt a Haasszal lenni Abu-Dzabiban, és látni, hogyan dolgoznak, milyen a csapat struktúrája” – nyilatkozta még akkor a 21 éves német. „Már most nagyon várom az első versenyemet, és azt, hogy újra autóba ugorhassak!”
A szezon utáni gyakorlást ugyan a leglassabb idővel zárta, Komacu Ajao, a Haas főmérnöke elégedett volt a kis Schumi munkájával. „Tökéletes volt, nagyon boldogunk vagyunk” – fogalmazott a japán szakember. „A hozzáállás kifogástalan, megértette a programot és az autót is, továbbá együttműködött a mérnökökkel a gumikezelés kérdésében is.”