Magyarországon tavaly 128 031 új személyautót helyeztek forgalomba, 19 százalékkal kevesebbet, mint 2019-ben – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). Az értékesítésben a benzines autók kerültek jelentős túlsúlyba a dízelekkel szemben, ami az MGE értékelése szerint kizárólag szén-dioxid-kibocsátás szempontjából nem kedvező folyamat.
A szervezet összesítése szerint elég magas, mintegy 25 százalékos a forgalomba helyezést követő hat hónapon belül kivont autók száma, amelyeket export, tesztautó-leállítás, bérletből visszavétel vagy egyéb üzleti célból vontak ki a forgalomból. Ezek az autók jelentős részben nem kerültek belföldi tulajdonoshoz.
A használtautó-behozatal felülmúlta az újautó-piacot: decemberben 9970, az egész évben 130 431 használt személyautó érkezett az országba. Az import a ténylegesen az országban maradt új autókhoz mérve 20 százalékkal nyújtott erősebb teljesítményt.
A Suzuki 14 783 eladott új személyautóval 11,55 százalékos részesedést ért el a magyar piacon 2020-ban, ezzel az ötödik egymás utáni évben is piacvezető szerepet szerzett. Az Esztergomban gyártott Vitara 30 százalékot meghaladó részesedéssel vezeti az SUV-kategóriát, a személyautók között 6882 eladott darabbal zárt az éves értékesítési lista élén. A második helyre került a szintén hazai gyártású SX4 S-Cross, amelyből az év végéig 5578 darab kelt el.
A Toyota közleménye szerint a kivonásoktól megtisztított adatok alapján a márka vezeti a hazai újautó-eladásokat, a személyautók forgalmát, illetve a személy- és kishaszonjárművek összesített értékesítéseit is. A Toyota adatai szerint kivonások után 12 259-et autót el a márka, megelőzve az ebben az adatsorban 9940 autóval álló Suzukit és a Skodát (9169).