A Forma-1 kisebb csapatainak már a koronavírus-járvány előtt sem volt könnyű a helyzete, ugyanis ők általában jóval kisebb pénzből gazdálkodhattak, mint a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull triója. A pandémia azonban csak rosszabbá tette a helyzetet, a pénzügyi szempontból pengeélen táncoló csapatok pedig további bevételi forrásoktól estek el.
Ezen minden bizonnyal enyhít majd a költségplafon, mely a 2022-re eltolt új szabályrendszerrel együtt lép érvénybe, és szabályozza, hogy az alakulatok egy-egy szezonban mennyi pénzt is költhetnek el. Az intézkedésnek köszönhetően az Alfa Romeo életben maradása is biztossá vált, árulta el Frederic Vasseur csapatfőnök.
„A nehéz időkben mutatkozik meg igazán a csoport szolidaritása. Néhány hét alatt többet tettünk a költségsapka bevezetéséért, mint az elmúlt tíz évben, szabályokat változtattunk, a FOM összerakott egy 17 futamos versenynaptárt néhány hét alatt, a csapatok pedig gyorsan átálltak az új menetrendre. Számos dolog történt rövid idő alatt. Olyan volt ez, mintha forradalmasítottuk volna a gondolkodásmódot a Forma-1-ben” – mesélte Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi főnöke.
A hinwilli központú csapat sorsa ezzel rendeződött. „Nehéz helyzetben voltunk, meg kellett egyeznünk. Örülök, hogy sikerült is, máskülönben nem biztos, hogy ezt túléltük volna” – mondta el Vasseur.
A csapat az utóbbi években többször is csődközelbe került. A még Sauber néven futó istálló Monisha Kaltenborn csapatfőnökkel az élen nem mindig hozott jó döntéseket, de az új vezetés, valamint az Alfa Romeo partnersége huzamosabb időre anyagi biztonságot nyújtott. „Nem akarok a pénzügyi aspektusról beszélni. Persze az is számít, de sokkal fontosabb a hozzáadott motiváció, az, hogy fejleszthetjük a céget. A tény, hogy az Alfa Romeo, az első világbajnok bővíteni akarja az együttműködést, nem csak jutalom, de ez egy újabb lépés számunkra” – mesélt a kapcsolatról a csapatfőnök.