A történet a hetvenes években kezdődött, amikor a Volkswagen megépítette a Golfot. Az autó minden várakozással ellentétben Észak-Amerikában is hatalmas siker lett, ezért a Chryslernek is muszáj volt valami apróval előrukkolnia – ez volt a Chrysler Omni. Amikor pedig színre lépett a Golf GTI, a Chrysler főnöksége elküldött egy Omnit Carroll Shelbynek, hogy kezdjen vele valamit.

Te mivel járnál, ha zseniális versenyautó-konstruktőr volnál? 1

Így született meg a GLH – a név a Goes Like Hell, azaz kb. pokolian gyors kifejezés betűszava. Az itt látható autó viszont a GLHS – Goes Like Hell S’More (még pokolibban gyors), amiből egyrészt csak 500 darabot gyártottak, másrészt ennek a konkrét példánynak magát az alkotó, Carroll Shelby ülte ki az ülését: annyira elégedett volt alkotásával, hogy évekig használta azt.

Te mivel járnál, ha zseniális versenyautó-konstruktőr volnál? 43

Lehetett is: a pici kocsit félelmetes sebességekre sarkallta a 2,2 literes, 175 lóerős turbómotor: vicces, ahogy a sebességmérő skáláját utólag megtoldották, hiszen az Omni GLHS nem csak 7 másodpercen belül gyorsult 100 km/órára, de végsebessége elérte a 209 km/órát.

Te mivel járnál, ha zseniális versenyautó-konstruktőr volnál? 44

A limitált széria 86-os sorozatszámú példánya eredeti festéssel és matricázással kerül most kalapács alá. Alig több mint 8000 mérföldet futott az évek során (tehát Carroll Shelby azért nem vitte túlzásba az Omnizást), mégsem ezért, hanem a tulajdonos személye miatt elképesztően sokat érhet az autó: a Mecum aukciós ház január 7-én kezdődő árverésén akár 75 ezer dolláros (kb. 22,5 millió Ft) árat remélnek az autóért.

Te mivel járnál, ha zseniális versenyautó-konstruktőr volnál? 45