Teljesen autómentessé válik majd a Városliget, és megkezdik a 3-as villamos bővítését is nyugat felé az első szakaszban a Béke térig, ahol a 3-as csatlakozhat majd a Lehel utca – Béke utca tengelyén haladó vonalhoz – jelentette be Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára.
A villamosvonal bővítésével együtt új pesti felüljáró előkészítését kezdi meg a Miniszterelnökség Budapest Fejlesztési Központja Rákosrendező pályaudvara fölött. A felüljáró valójában egy közúti híd lesz, amin a 3-as villamos pályája mellett kerékpárút és járda is helyet kap majd, egyúttal pedig erősíti a kapcsolatot a vasútvonallal ellátott Angyalföld és Zugló között, összekötve a a főváros XIII. és XIV. kerületét. A felüljárót a Szegedi út vonalában tervezik megépíteni.
A felüljárónak köszönhetően tehermentesíthető lesz ezen a szakaszon a Hungária körút, ez pedig elengedhetetlen ahhoz, hogy autómentessé váljon a Városliget. A kormány és a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsában a főpolgármesterrel közösen elfogadott koncepció szerint a Városliget főtengelye, a Kós Károly sétány és a Hősök tere autómentes lesz, a Mexikói úti Kisföldalatti-végállomásnál pedig 1500 P+R férőhely épül, részben egy parkolóház formájában.
Vitézy Dávid, a BFK vezérigazgatója szerint a Rákosrendező feletti híd egyben segíti a rendezőpályaudvar hatalmas, évtizedek óta nem hasznosított rozsdazónájának fejlesztését. A 3-as villamosgyűrű jelenleg csonka, az új felüljárón folytatódhat a külsőbb pesti kerületek összekötése. A BFK a Bosnyák tér felől érkező villamosvonalat az új hídon és a Szegedi úton át a Béke térig tervezteti meg, itt kapcsolódik majd a Lehel utca – Béke utca tengelyén haladó vonalhoz.
Az autómentes Városliget megvalósításához kapcsolódó közlekedési fejlesztésekről a tervezési folyamat során a BFK kikéri az érdekeltek – az érintett lakosok és a kerületi önkormányzatok – véleményét is, a tervezésbe folyamatosan bevonják a fővárosi önkormányzatot is.