A Renault utoljára 1996-ban forgalmazott sorszámmal jelölt autót Európában – ez a 19-es volt, a Mégane elődje. Ha azonban pontosak az Automotive News Europe értesülései, hamarosan újraindulhat a számolás, méghozzá majdnem a legelején – a négyesnél.
A Renault 4 egy elképesztően sikeres kisautó volt, amely spártai szerkezetének és túlméretezett alkatrészeinek köszönhetően a világ legelmaradottabb pontjain is megbízhatóan tette a dolgát, Így nem csoda, hogy több mint három évtizeden át (1961-1994) gyártásban tartották, és ez idő alatt több mint nyolcmillió példányban talált gazdára.
Ennél is többet, mintegy kilencmillió darabot adtak el abból az autóból, amely részben utóda volt az R4-esnek, részben vele párhuzamosan gyártották és forgalmazták. A Renault 5 (1972-1996) egy jóval kifinomultabb szerkezet volt, amelyből a VW Golf GTI-t megelőzve gyártottak sportmodellt (Renault 5 Alpine), majd 1980-tól nem egészen ötezer példányban egy korszakalkotó farmotoros, hátsókerék-hajtású raliautót, a Renault 5 Turbót.
Az R4 – R5 vérvonal közvetlen leszármazottja a Clio, oldalágon pedig a Zoé elektromos kisautó tekinthető az utódjának – most viszont úgy tűnik, mindkét modellnevet visszahozza gyártásba a Renault, méghozzá elektromos járműként.
Hogy ezt pontosan hogyan gondolják, arról akár már január derekán tájékozódhatunk: ekkor tartja ugyanis a Renault azt a sajtótájékoztatót, amiben betekintést enged a következő pár évet meghatározó vállalati stratégiába. Annyit már tavaly bejelentett a francia vállalat, hogy 2022-ig kétmilliárd euróval kívánja csökkenteni költségeit. Ebben fontos szerephez juthat az elektromos gépkocsik részarányának emelése, hiszen az EU egyre szigorúbb anyagi szankciókkal sújtja azokat a gyártókat, amelyek nem teljesítik az előírt károsanyag-kibocsátási normát.
Nyitóképünkön a 2009-es Renault Zoe tanulmányautók látható.