Hétfő délután hosszas gyengélkedés után ismét emelkedett a New York-i értéktőzsdén a Ford részvények árfolyama. A fordulat minden bizonnyal annak a hétfő reggeli bejelentésnek volt köszönhető, hogy a vállalat beszünteti gyártótevékenységeit Brazíliában.

A Ford 1919-ben lépett be a brazil piacra, és pontosan 100 éve, 1921-ben hozta itt létre első gyártóüzemét. A régió azonban évek óta gyengén teljesít, a 2020-as koronavírus-pandémia miatti alultermelés pedig végképp megpecsételte a tevékenységek sorsát. A Ford azonnal hatállyal bezárta ötvenéves motor- és sebességváltó gyárát Taubaté városában (lenti képünkön), valamint a XXI. században hatalmas beruházással létrehozott, modern autógyárat a Camaçari ipari parkban (nyitóképünkön). A harmadik üzem, amely Horizontéban készíti a Troller T4 terepjárót, 2021 negyedévéig folytathatja a termelést.

Bezárja három üzemét a Ford 1

A gyárbezárások mintegy ötezer munkahely elvesztését jelentik, amire érthető módon rosszul reagált az egyébként is súlyos problémákkal küzdő brazil ipar. A bezárásokkal kapcsolatos végkielégítések és egyéb költségek összesen mintegy 4,1 milliárd dollárt tesznek ki, ezt azonban a Ford szerint bőségesen ellentételezik azok a hosszú távú megtakarítások, amelyeket a lépéstől remél. A döntés egy 11 milliárd dolláros globális átszervezési terv része.

A Ford továbbra is fenntartja brazíliai fejlesztő és tesztközpontját, valamint regionális adminisztratív központját, továbbá folytatja a gyártást Argentínában és Uruguayban.

Bezárja három üzemét a Ford 11