Az 1997-2004 között gyártott, negyedik generációs Volkswagen Golf volt az egyik legsikeresebb széria. Óriási mennyiséget, 4,92 millió darabot adtak el belőle, javarészt a takarékos TDI-dízelmotorokkal, és az átlag felhasználásra tökéletes kisebb benzinesekkel.
Csakhogy a márka akkoriban a népautó karakter kiszélesítésén dolgozott, felfelé nyitottak, és ez nem csak a Mercedes S-osztály, BMW 7-es széria ellenfelének tartott Phaeton piacra dobásában nyilvánult meg.
Ferdinand Piëch irányítása alatt minden típus rengeteg motorvariánssal készült, és még a szolíd, visszafogott, polgári Volkswagen Golfba is belekerültek a legnagyobb benzines VR6-os motorok. Ezekből rendkívül keveset adtak el, áruk magas volt, a gyártásról nem is szólva, leginkább a márka nimbuszát, presztízsét növelték.
Ilyen kirakati darab volt a Golf IV 2.8 VR6 4Motion. Mindent tudott, amit akkoriban egy kompakt tudhat, teljesítményével pedig bőven kilógott a sorból. A 2,8 literes 204 lóerős motor a mai kisebb turbós négyhengeresek szintjét hozta 270 Nm nyomatékával. A százas sprint mindössze 7,1 másodpercig tartott, a végsebesség pedig 235 km/óra volt.
Tehát mai szemmel egy igazi, élvezhető hobbiautó, nagy lökettérfogatú, szívó benzinmotorral, a megfelelő kipufogórendszerrel kellemes hanggal. Előnye, hogy a legtöbb alkatrész még mindig olcsón, könnyen elérhető, tehát a fenntartása sem dönti romba a költségvetést.
A nagy feladat inkább a megfelelő darab felkutatása. Itthon egyetlen értékelhető eladó VR6 akad, 1 250 000 forintos áron. A címben is említett kimagasló állapotot egy Csehországban árult 2000-es Golf VR6 képviseli.
Mindössze 78 ezer kilométert futott, belterét vajszínű bőrülések, a külsőt 16 colos kerekek és sötétzöld metálfényezés dobja fel. A különlegességnek természetesen megvan a maga ára, ezt már nem a 1,5 milliós ársávban kínálják. A kereskedés 339 ezer cseh koronát, vagyis 4,6 milliót kér ezért a ritka Volkswagen Golfért.