A Telex történetének főszereplője 2018-ban kapott először fizetési felszólítást a Holland Központi Behajtó Ügynökségtől, amiért a kocsijával gyorsan hajtott Hollandiában. Az autót húsz éve eladta, és tudta, hogy nem lehet ő a gyorshajtó. Aztán meglepődött, amikor a magyar rendőrség szólította fel arra, hogy fizessen.
Végül kiderült, hogy a gyorshajtást nem a valaha az ő tulajdonában lévő BMW 324d-vel, hanem minden bizonnyal a Hágai Nemzetközi Bíróság flottájában lévő Lexus IS 300h-val követték el. A két kocsi rendszáma egyezik: ugyanaz a három betű és három szám, de a Lexusé a holland gépjármű-nyilvántartásban nem szerepel, feltehetően azért, mert diplomáciai mentességet élvez.
A tulaj fáradságos munkával elérte, hogy töröljék a bírságot, de hiába: három éve folyamatosan kapja a büntetéseket, és minden egyes alkalommal elölről kell kezdenie a procedúrát. Azt a választ kapta Hollandiából, hogy annyira automatikus a rendszerük, hogy a rendszámtábla alapján automatikusan küldik neki a levelet, és nem is ígérik, hogy nem fog előfordulni később.
Ezzel párhuzamosan Magyarországon is volt egy nagyobb köre a tulajdonosnak. Felvette a kapcsolatot az ORFK-val, amellyel minden büntetésnél jelezte, hogy az ellen fellebbez, hiszen nem hozzá tartozik. Azt mondták neki, nyilatkozzon hivatalosan arról, hogy az autót eladta. Ezzel a kormányhivatalnál kellett jelentkeznie, hogy bejelentése alapján hivatalosan is levegyék nevéről az autót.
A büntetésekkel kapcsolatban végül minden fellebbezés és levelezés után megkapta a hivatalos határozatot az ORFK-tól is: semmisnek tekintik, mégsem kell befizetnie azokat.