Hamarosan megkezdődik az Ioniq 5 forgalmazása, és ezzel hivatalosan is életre kel az Ioniq, a Hyundai új elektromos almárkája.
Azt már korábban is lehetett tudni, hogy a kifejezetten villanyautókhoz fejlesztett padlólemezre épülő modellt a Hyundai 45 tanulmányautó ihlette, ám most, az első kedvcsináló fotók bemutatásakor derült ki, hogy mennyire. Az új szedán lényegi változtatások nélkül hozza a fura koncepciójármű stílusát, amely pedig a márka első nyugati konstrukciójából, a Pony-ból táplálkozott.
A részletek persze mások: az orról és a farról is eltűnt a függőleges osztás, a lámpatesteket nem tagolták szemmel is jól látható, különálló szegmensekre, a motorházfedél pedig clamshell stílusú, azaz a doblemezekre záródó kivitelű lesz – ilyet egyébként először épít a Hyundai.
Szintén nem került még 20 colos keréktárcsa Hyundai villanyautóra, ám most fog, méghozzá a jelek szerint majdnem ugyanazzal az aerodinamikailag optimális, geometrikus kialakítással, mint amit a Hyundai 45 tanulmányautón láthattunk.
Ami a technológiát illeti, annyit elárultak, hogy az Ioniq 5 elektromos rendszere alkalmas lesz külső fogyasztók táplálására; az autóról akár 3500W teljesítményű készülékek üzemeltethetők.
Az Ioniq 5 modell és az Ioniq márka világpremierjére valamikor februárban kerül sor.