Hamarosan megérkezik az európai piacra a Nissan Qashqai új generációja, pont időben ahhoz, hogy hozzájáruljon a Nissan2023-as modellévre kitűzött, ambiciózus céljának megvalósításához. Ennek értelmében a márka három éven belül 50 százalékra kívánja növeli a villamosított hajtásláncok részarányát európai portfoliójában.

A 4425 mm hosszú Qashqai két megoldást is kínál erre: az egyik egy 12 voltos mild hibrid rendszer, amely az 1.3 DiG-T benzines turbómotort teszi takarékosabbá, a másik egy hatótávolság-növelővel szerelt elektromos egység.

A mild hibrid 140 vagy 158 lóerős kivitelben lesz elérhető, a gyengébbik csak kézi, az erősebb verzió akár CVT váltóval is. A rendszerhez CVT váltó csatlakozik, és bár 22 kilóval megnöveli a jármű tömegét, akár 4 g/km-rel képes csökkenteni az átlagos CO2-kibocsátást. Ez elsősorban annak köszönhető, hogy 18 km/óra alatt gázelvételkor, illetve fékezéskor a rendszer lekapcsolja a benzinmotort, gyorsításkor pedig (20-110 km/óra tartományban) a villanymotor akár 20 másodpercen keresztül besegít a benzinmotornak, extra 6 Nm nyomatékot biztosítva. A kézi sebességváltó sportosabb, közvetlenebb vezetési élményt kínál, míg a CVT váltós egységet komfortos, takarékos vezethetőségre hangolták. Szintén az erősebb motorvariáns kiváltsága az opciós összkerékhajtás, amely a hajtott kerék megcsúszása esetén 0,2 mp alatt mozgásba hozza a hátsó tengelyt.

Az e-Power hajtáslánc ennél összetettebb, erősebb és nyilván drágább is lesz. A technológia Japánban 1,2 literes, 108 lóerős motorocskát használ, Európában azonban 1,5 literes benzinmotort kap a rendszer. Ez a 157 lóerős, változó sűrítési viszonyú benzinmotor az akkumulátorokat tölti (nem akkor, amikor lemerülnének, hanem többé-kevésbé folyamatosan), más dolga nincs: a hajtást teljes egészében a 190 lóerős villanymotorra bízzák.

A vezethetőség így teljes mértékben a villanyautókat idézi, a hatótávolság viszont jóval nagyobb – de hogy mekkora, egyelőre nem árulják el. Azt viszont kihangsúlyozták, hogy a belső égésű motor fordulatszámát összehangolták a menetsebességgel és a gázadás mértékével, így az akusztikus élmény emlékeztet a hagyományos autókéra, de mivel a fordulatszám és a terhelés kisebb, az egész csendesebb, rezgésmentesebb és takarékosabb.

Az e-Power hajtáslánc háromféle üzemmódot (takarékos, normál, sportos) kínál, az autó fékezéséhez pedig elég felemelni a lábunkat a gázról, a Nissan számításai szerint a közlekedési helyzetek 90%-ban nem kell a fékre lépnünk.

Az e-Power Japánban már uralja a Nissan helyi eladásait, Európában 2022-től kapható a különleges hatótáv-növelős Nissan Qashqai.