A koronavírus világjárvány tavaly soha nem látott kihívások elé állította a teljes mobilitási piacot, amelynek következtében az utazási kedv globálisan csökkent. A tavaszi hullám idején a Flixbus ezért arra kényszerült, hogy szinte teljes hálózatának üzemeltetését felfüggessze. A nyári újranyitások idején bár mind a buszos, mind a vasúti szolgáltatása újraindult a vállalatnak, azonban az utazási kedv elmaradt az előző szezonokban tapasztalt trendektől.
Globálisan nézve 2020-ban megközelítőleg 30 millióan utaztak a FlixBus és a FlixTrain járatain, ami 50 százalékos csökkenést jelent a 2019-es szinthez képest. Magyarországon a tavaszi lezárások után más Európai országokhoz képest viszonylag hamar, már szeptember elsején ismételten megszűnt a külföldiek beutazásának lehetősége. Ez ellehetetlenítette a nemzetközi távolsági járatok működtetését, így az őszi és téli időszakban a FlixBus átmenetileg felfüggesztette szolgáltatását idehaza.
A társaság arra készül, hogy a koronavírus miatt bevezetett korlátozások feloldása után újra tudja indítani az autóbuszait. A FlixBus számításai szerint – a tavaly nyári tapasztalatok alapján – a határok megnyitását követően az utazási kedv gyorsan nőhet majd. 2020 júniusában, három hónap kényszerpihenő után a Bécs-Budapest útvonalra tértek vissza először a zöld buszok. Eleinte napi négy járatpár közlekedett a két főváros között, júliusra azonban már irányonként tíz fölött volt járatsűrűség. Emellett a legtöbb, korábban elérhető országba is elindultak az összeköttetések: július elejéig például tizenöt erdélyi városba, és Horvátországba – többek közt tizenegy tengerparti településre – is hetente többször indultak járatok.
„2021-ben a FlixBus és a FlixTrain biztosan visszatér az utakra és sínekre, hogy valódi utazási alternatívát kínáljon az embereknek, és visszafordítsa az ismét az egyéni közlekedés irányába tolódott trendet. A célunk az, hogy amint a Covid-19 járvány engedi, újraindítsuk szolgáltatásunkat és növeljük hálózatunkat az új évben” – mondta André Schwämmlein, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója.
Emellett a vállalat továbbra sem mondott le arról, hogy 2030-ra teljesen klímasemleges legyen a közúti közlekedés terén. Az utasok pedig továbbra is vásárolhatnak CO2-kibocsátás kompenzálást a menetjegyek megváltásával. Ezzel a lehetőséggel az utasok 6,5 százaléka élt, ami tavaly közel 7 tonna szén-dioxid kompenzációt jelentett. A klímavédelmi hozzájárulás 75 százalékát a vállalat CSR partnere, az Atmosfair használja fel, amely energiahatékony kályhák elhelyezését finanszírozza Ruandában. Az összeg maradék 25 százaléka a Jövő Mobilitása alapba kerül, amit 2020-ban az Atmosfair és a FlixBus közösen hozott létre, hogy ezzel is hozzájáruljon a fenntartható mobilitás forradalmához. Az alap nonprofit szervezeteket támogat, hogy mindenkinek elérhetővé tegye a mindennapi életben a klímabarát megoldásokat.
Vasúton pedig a FlixMobility már most is karbonsemleges, mivel minden FlixTrain a Greenpeace Energy szél és vízerőműiből származó, 100%-ban zöld árammal működik. A társaság célja közúton is hasonló: 2018-ban a FlixBus a világon elsőként helyezett forgalomba teljesen elektromos távolsági buszokat Franciaországban, Németországban, majd később az USA-ban is. 2019-ben pedig a FlixBus együttműködésre lépett egy német céggel hidrogéncellás távolsági buszok tesztelésére, így ha az a projekt sikeres lesz, akkor nem kizárt, hogy a jövőben vízpárát pöfögő buszok fogják szállítani az utasokat a Flixbus viszonylatain.