Több mint egyéves tárgyalási és engedélyeztetési folyamtat előzte meg a hétvégén véglegesített egyesülést, amit még a koronavírus-járvány is késleltetett. Az FCA és a PSA 2019 októberében jelentette be egyesülési szándékát, az Európai Bizottság pedig tavaly decemberben adta áldását a fúzióra – írja az MTI.

14 autómárkát tömörít a továbbiakban Stellantis N.V. néven működő és 400 ezer alkalmazottat foglalkoztató autóipari konszern, köztük a Fiatot, a Chryslert, az Opelt, a Peugeot-t, a Citroënt, a Jeepet, a Maseratit és Alfa Romeót.

A konszernt a PSA korábbi vezérigazgatója, Carlos Tavares irányítja, az igazgatótanács elnöki posztját pedig John Elkann, a Fiat konszern alapítója, Giovanni Agnelli unokája tölti be. Az Agnelli család 14,4 százalékos részesedéssel rendelkezik a konszernben a francia Le Parisien lap jelentése szerint. További nagy részvényesek még a Peugeot család és a francia állam.

Hétfőtől jegyzik a párizsi és a milánói tőzsdéken a Stellantis N.V. részvényeit, keddtől pedig a Wall Streeten. A Wall Streeten a Stellantis vezetői, Carlos Tavares és John Elkann indítják el kedden a tőzsdei kereskedést és ennek alkalmából sajtótájékoztatót is tartanak az új autóipari konszern terveiről.

A koronavírus-válság előtt az FCA és a PSA együtt évi több mint nyolcmillió autót gyártott és 170 milliárd euró forgalmat bonyolított. A 2019-es évben ennél nagyobb forgalmi adatokat csak a Volkswagen, a Toyota és a francia-japán Renault-Nissan együttműködés produkált.