A megrendelés keretében az Iveco idén 224 darab 8×8-as hajtásképletű páncélozott, konténerszállító teherautót fog leszállítani, összesen ötféle konfigurációban. Valamennyi jármű hidraulikus emelődarukkal, valamint csörlő rendszerekkel lesz ellátva, illetve megerősített kabin- és alvázvédelemmel, továbbá off-road terepgumikkal gördülnek majd le a gyártósorról.

A Trakkerek mindegyikét Euro VI emissziós normákat teljesítő dízelmotorokkal szerelik, kabinjukat pedig a lehető legmagasabb ballisztikus védelemmel látják el, ami magában foglalja az NBC (nukleáris, biológiai és a kémiai), valamint az „improvizált robbanóeszköz” (IED) elleni védelmet is. A vastag páncélborítás ellenére a járművek nagy komfortot fognak nyújtani a katonák számára, emellett a lehet legmodernebb katonai kommunikációs és irányító rendszerekkel szerelik fel a katonai Trakkereket.

A német hadsereg „régi ügyfélnek” számít, ugyanis eddig már több mint kétezer páncélozott járművet szállított le Németországnak. A németek mellett a román hadsereg is egyre nagyobb mértékben támaszkodik az Iveco teherautókra, hazánk keleti szomszédja ugyanis egy éve 2900 páncélozott Iveco teherautót vásárolt. Ennek ellenére bizonyára szokatlanul hangzik, hogy egy akkora haszonjármű és katonai iparral rendelkező ország, mint Németország, a jövőben is inkább olasz gyártmányú és fejlesztésű teherautókra cseréli le a logisztikai célra szánt teherautóit. 

Az Iveconak mindenesetre jókor jött ez a megrendelés, ugyanis jelenleg tárgyalások zajlanak arról, hogy Kína legnagyobb személyautó gyártója többségi részesedést vásároljon magának az Ivecóban. Ezzel nemcsak a teherautós részleg, hanem a Fiat Powertrain Technologies, vagyis a motorgyártó részleg is kínai kézbe kerülne. A két cég közötti kapcsolat azonban nem „új keletű”, mivel a FAW-hoz tartozó Hongyan C500-as vontató Iveco Stralis fülkével készül Kínában.

Kövess minket a Facebook-on!