A Ford két héttel ezelőtt jegyeztette be a Thunderbird nevet az USA szabadalmi hivatalánál. A nevet négykerekű gépjárműhöz kívánják felhasználni, de ezen túlmenően semmi információ nem áll rendelkezésre.
Ilyen esetekben mindig fennáll annak a lehetősége, hogy a cég csak azt szeretné megakadályozni, hogy mások használják fel a márkához kapcsolódó nevet, de nagyobb a valószínűsége annak, hogy tényleges fejlesztés áll a háttérben.
A Ford először 1955-ben használta a Thunderbird nevet, amely aztán egészen 1997-ig jelölte a cég felső kategóriás, bőségesen motorizált, gazdagon felszerelt kupéit, kabrióit. A korai generációkra innovatív formai és technikai megoldások voltak jellemzők, később ez egyre inkább elveszett, és ahogy a Thunderbird fantáziátlanná vált, úgy apadt el iránta a kereslet. 2002-ben megpróbálta visszahozni a típusnevet a Ford, ám 2005 után úgy tűnt, végleg leáldozott a viharmadár csillaga.
Miután a közelmúltban visszahozta a halálból a Bronco terepjárót, nem meglepő, hogy a Ford ismét a múltjában keres jól csengő típusneveket. Az viszont nem egyértelmű, hogy mihez kezdene vele: a drága kupék piacán a prémium márkáknak sem megy jól, egy tömegpiaci gyártónak meg végképp nem sok babért teremhetne a szegmens. A Fordnak már van crossover kupéja (Mustang Mach-E), így ebben a piaci kategóriában sincs szükség új szereplőre.
Annyi mindenesetre valószínűnek látszik, hogy a Thunderbird, ha valóban megvalósul, tisztán elektromos hajtást kap: ezt diktálják a piaci trendek, de a fejlesztési szempontok is, hiszen egy megfelelően optimalizált elektromos padlólemezre egyszerűbben, gyorsabban és olcsóbban húzhatnak fel egy új modellt, hiszen egy villanyautó kevesebb alkatrészből áll, ráadásul a hajtáslánc elemei függetleníthetők egymástól, így kevesebb megkövetéssel dolgozhatnak a tervezők.