A 2020-as szezon egyik leghosszabban elhúzódó beszédtémája volt a másolási botrány: a Racing Point egy, a Mercedes 2019-es bajnokautójára nagyon hasonlító konstrukcióval rukkolt elő az előszezoni teszteken. Ez sokaknak szúrta a szemét, majd a Renault robbantotta a bombát: végül csak a hátsó fékkörök miatt büntették meg a csapatot, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig tisztázta a szabályokat.
A 2021-es szezonra a csapatok csak minimális mértékben változtathattak tavaly használt autóikon: mindenkinek két zsetonja volt, melyet szabadon elkölthetett. A rendszerből azonban a már Aston Martin néven futó alakulat, illetve az AlphaTauri is hasznot húzhat, mivel egy kiskapu lehetővé teszi, hogy a külső partnertől vásárolt alkatrészeket fejlesztési zsetonok felhasználása nélkül lehessen 2019-esről 2020-as modellévűre cserélni.
Előbbi bizonyosan élni is fog ezzel a lehetőséggel, mellyel Sebastian Vettelék közelebb kerülhetnek a Red Bullhoz. Információk szerint Lawrence Stroll tulajdonában lévő csapat a Mercedes 2020-as hátsó felfüggesztését emelné át, mely sokat segített a bajnokcsapaton is azzal, hogy a korábbiaknál több leszorítóerőt termel.
Habár a szabályokat az FIA elvileg tisztázta, nem lepődnénk meg, ha a 2021-es Forma-1-es szezon a tavalyihoz hasonlóan ismét óvásokkal és vizsgálatokkal indulna.