A valódi használhatóságot, funkciót, realitást messze elhajító tanulmányok a legérdekesebbek. Amikor egy tervező szabad kezet kap, abból születnek olyan csodák, mint a Peugeot Proxima.

Ez a vörös, buboréktetejű, furcsa arányú izé már 35 éves, de ennyi idő alatt sem szedett fel ráncokat, még ma is frissnek hat.

35 éves a Peugeot egyik legvakmerőbb lázálma, a Proxima tanulmány 1

A tanulmányt az 1986-os Párizsi Autószalonon mutatta be a Peugeot, és a merész külső mellett a technika sem volt földhözragadt.

35 éves a Peugeot egyik legvakmerőbb lázálma, a Proxima tanulmány 2 

A Proximát teletömték mindenféle elektronikus funkcióval, a kaszninál szénszálas elemeket építettek be az utasfülke fölé oszlopok nélküli polikarbonát tető került. Az autó a márka sikeres raliszerepléseinek időszakában készült, ezért több technológiai megoldást átvett a kor legjobb raliautójától, a 205 Turbo 16-tól.

35 éves a Peugeot egyik legvakmerőbb lázálma, a Proxima tanulmány 3

A  4,42 méter hosszú, 2,06 méter széles és 1,14 méter magas autó karosszériát már számítógéppel tervezték, hiszen a nyolcvanas években már minden a digitális csodagépekről szólt. Erre erősít rá a korabeli bemutató videó, ahol a kor legmagasabb színvonalát képviselő effektekkel mutatják be, hogy ez a jövő. Hozzá az érzelmes aláfestőzene, elektronikus ritmusokra szólózó szaxofonnal már csak amolyan francia körítés.

A motorja azonban analóg darab, 2,8 literes biturbó V6-os, ami 680 lóerőt teljesített és akár 348 km/órával is repíthette a futurisztikus autót. A fedélzeten ütközésre figyelmeztető radar, öt kamera és navigációs rendszer is található.