Megérkezett a tavaly novemberben bemutatott Renault Kiger tanulmányautó szériaváltozata. A név nem változott, és lényegében a megjelenés is maradt olyannak, amilyen volt: ez különösen a sajátos fényrajzolatú orr esetében izgalmas. A tripla LED-es fényforrások és a föléjük óvó szárnyként boruló, hűtőmaszk-nappalifény egység érdekfeszítő, egyedi jelenség.
A tetőcsomagtartót praktikusabb, egyszerűbb darabra cserélték, ugyanakkor a tanulmányautó azonos eleméből megmaradt a középvonalban kialakított horpadás: ugyanúgy besüllyed itt a lemez, mint a motorházfedél két oldalán; a motívumot a kettéosztott tetőspoiler zárja le.
A dizájn egyszerre sportos és robusztus: ezt erősítik a 399 centiméteres (a Capturnél 13 centivel rövidebb) karosszériához mérve egyértelműen eltúlzott, 16 colos keréktárcsák és a 205 mm-es szabad hasmagasság is. A tengelytáv 2,5 méter, ami a gyártó szerint kategóriaelső hátsó férőhelyet eredményez. A csomagtartó 405 literes, 879 literre bővíthető – ez utóbbi esetben az első ülések mögött 1565 mm hosszú padlót kapunk.
A Kiger a Renault-Nissan szövetség CMF-A+ padlólemezére épül, akárcsak a Renault Triber és a Nissan Magnite. A platform annak a CMF-A architektúrának a valamivel nagyobb változata, amit tucatnyi kisautó, többek között a Dacia Spring alapját is adja.
Tárolás dolgában jól áll a Kiger: az ajtózsebek mellett a padlókonzolon fedeles rekesz és telefontartó polc található, a dupla kesztyűtartó együtt több mint 15 literes.
A központi multimédia képernyő 8 colos, az okostelefon-integráció és a Bluetooth kapcsolat mellett videólejátszót is beépítettek. A műszeregység egy 7 colos kijelzőből és két LED-sorból áll; az előbbi színvilága és grafikája a három választható üzemmódhoz igazodva változik. A szórakozásról 8 hangszórós Arkamys audiorendszer gondoskodik, a nyitás és motorindítás jeladó kártyával és nyomógombbal történik. Van tolatókamera és radar, a fordulókör 10 méteres.
2021-ben nincs fontosabb extra, mint a vírusmentes környezet, ezért a Kiger PM2.5-ös szűrőn keresztül fújja be a levegőt az utastérbe.
A Kiger motorja egy egyliteres, háromhengeres turbós benzines, 100 lóerővel és 160 Nm nyomatékkal; az ötfokozatú kéziváltó helyett fokozatmentes automata is rendelhető. Olcsóbb alternatíva a kézi vagy robotváltóval társítható, 72 lóerős, 90 Nm-es, egyliteres szívómotor.
A Kiger először csak Indiában kapható, később azonban globális értékesítést tervez a Renault.