A tél beköszöntével rendszeresen fagypont alatt van a kinti hőmérséklet. Ismerjük a hideg általános hatásait járműveinkre, de hogyan befolyásolja a hideg a plug-in hibrid autókat? Az alábbiakban négy tipp szerepel, amelyekkel a lehető legtöbbet hozhatjuk ki elektromos árammal is működő autónkból.

1.- Addig töltsd fel az akkut, amíg az autó meleg

Az elektromos üzemmódban a hibrid akkumulátor-rendszer hatótávját befolyásolhatja az alacsony hőmérséklet, de az akkumulátor-rendszer különböző funkciókkal és energiagazdálkodási módszerekkel is rendelkezik, amelyek amennyire csak lehet, segítenek enyhíteni a hideg hatását. A hideg kihat az akkumulátor teljesítményre, hiszen befolyásolja a lítium-ion cellák belsejében zajló elektrokémiai folyamatokat. A legjobb az, ha az akkumulátort egy a hidegtől elzárt helyen, a vezetés után azonnal feltöltjük az akkumulátor hőmérsékletének fenntartása érdekében, ami következésképpen javítja a töltési folyamat hatékonyságát.

2.- Melegítsük be előre

Az elektromos alkatrészek 21-22 Celsius fokon teljesítenek a leghatékonyabban. Annak érdekében, hogy ezt a kényelmi hőmérsékletet elérjük anélkül, hogy megrövidítenénk az akkumulátor működési időtartamát, a legjobb megoldás az, ha néhány perccel az autóba való beszállás előtt, a még mindig a töltőhöz csatlakoztatott járművön, bekapcsoljuk az autó fűtését, vagy az ülés- és kormányfűtés funkciókat. Így az utastér meleg lesz, amikor beszállunk, anélkül, hogy ennek eléréséhez az akkumulátort kellene használnunk az utazás megkezdése után.

3.- Gyújtást rá!

Nagyon hideg időben hagyjuk az autót a töltőhöz csatlakoztatva, amíg parkolunk, így az utazás megkezdése előtt aktiválhatjuk az előmelegítési funkciót, amely felmelegítheti az akkumulátort, ha van ilyen funkció a verdánkban. Ebben az esetben a jármű belsőégésű üzemmódban indul, amely rövid idő alatt megnöveli a hőmérsékletet az akkumulátor megfelelő használata érdekében.

4.- Ne legyen nehéz a cipő

A finom vezetés mindig kulcsfontosságú a fogyasztás csökkentése érdekében. Plug-in hibrid autóban ráadásul a tél közepén történő induláskor valóban szükség van rá, mivel az elektromotor már az induláskor minden erejét beveti. A kíméletes vezetés és a fékezéskor visszatöltő akkumulátor ugyanis segít minél tovább szinten tartani az autó energiaellátását.

De térjünk ki kicsit a belső égésű motorral működő autókra is. Mi a helyzet azzal, hogy melegítsük-e ezeket télen, vagy inkább hidegen induljunk el velük? Videónkból mindent megtudhatsz: