Ezer forint híján 3,4 millió forintot kérnek el a vadonatúj Dacia Sandero legolcsóbb példányáért. Az Access felszereltségű, 1,2 literes motorral szerelt modell így pont 200 ezer forinttal drágább, mint a januári árlistában szereplő, induló szintű elődmodell. Más kérdés, hogy ez utóbbi egy kifutó modell bőségesen felszerelt búcsúkivitele volt, az új generációs Sandero pedig a szó klasszikus értelemben vett fapados modellel indít, a tényleges, azonos felszereltségen mért árkülönbség tehát jóval nagyobb lesz.

Megérkezett a legújabb Dacia. Itt az ára! 1

A 3 399 000 forintos belépőmodell kizárólag 65 lóerős, egyliteres szívómotorral kapható – elődje 72 lóerős volt, ám közben kapott egy koromrészecske-szűrőt, innen adódhat a gyengülés. Ezért a szűk 3,4 millióért olyan autót kapunk, amihez felárért sem rendelhető metálfény, klímaberendezés vagy távirányítós központi zár. Nincs rádió, nincs osztott hátsó üléspad, és a tükröket is kézzel kell állítani. Van viszont visszagurulás-gátló, hat légzsák, öt fejtámasz, és automata vészfék. A kormányszervó a korábbi hidraulikus helyett elektromos.

Ha ezen túllépnénk, az Essential szinten már turbós benzines, illetve autógázas motorokat, és bár a klíma, a ködfényszóró, a tolatóradar és a négy irányban állítható kormány mind feláras, legalább az opció megvan. Ez a kivitel azonban 3 749 000 forintnál indul ugyanezzel szívó benzinmotorral, az imént felsorolt opciók nélkül.

Megérkezett a legújabb Dacia. Itt az ára! 11

A Comfort kivitel azonos motorizáció mellett 400 ezer forinttal drágább az Essentialnál, cserébe krómozott a hűtőrács, felárért rendelhető könnyűfém keréktárcsa, holttér-felügyelet, elektromos kézifék, első parkolóradar, kulcs nélküli nyitás és indítás, valamint automata klímaberendezés és navigációs rendszer is. Alapfelszerelés a manuális légkondi és az érintőképernyős multimédiás rendszer, és csak itt kérhető motoros tükörállítás.

Újdonság, hogy a Stepway nem önálló felszereltségi szint, hanem az Essential és Comfort kivitelek kiegészítő verziója: ha ezekre rászánunk 350 ezer forint extrát, egyedi üléskárpitokat, különféle dekorrészleteket, 16 colos acél keréktárcsákat és tetősíneket (moduláris vagy normál kivitelben) kapunk. A legdrágább Sandero a Stepway Comfort 90 lóerős turbómotorral és CVT váltóval, 5 199 000 forintért.

Megérkezett a legújabb Dacia. Itt az ára! 12

A Dacia tavaly szeptember végén mutatta be az új generációs Sanderót. Az autó hosszabb és áramvonalasabb, csomagtartója minimálisan nőtt. Technológiai és biztonsági felszereltsége a legmagasabb szinten megüti napjaink elvárt szintjét, még ha nem is haladja meg azt.