Gábor szeretne megszabadulni a felesége autójától, és ennek érdekében mindent meg is tesz. A fotók nem bántóan rosszak, bár az utastérről sem ártott volna néhány képet felrakni, a hirdetés szövege viszont tuti megragad a potenciális vásárlók fejében.
„Eladó az asszony franciája…”
„Imádom az asszony franciáját, de otthon a hálóban és nem négy keréken a garázsban. Megörököltem tőle, de nincs rá szükségem. A nagy francia forradalom után 212 évvel, 2001-ben szabadították az emberiségre Citroen Xsara néven. 1.6 benzines motor került bele, mely kiválóan üzemel, a hiedelmekkel ellentétben már 204.000 kilométert futott és fut a mai napig, hiszen kénytelen vagyok ezzel járni melózni.
Legálisan még 2022. 06.-ig róhatja az utakat, hiszen addig van műszaki. Franciaországra jellemző kontinentális éghajlat kitűnően élvezhető benne ülve, ugyanis a benne lévő klíma nem megy, ha egy kis hűs levegőre vágysz nyáron, akkor kizárólag jobb oldalról érintheti a lágy szellő az arcod, ugyanis a vezetőoldali elektromos ablak nem megy le. Bár rádió van benne, nem érdemes 32 szint alatt hallgatni, mert a felcsendülő nótát elnyomja a búgó kerékcsapágy, melyet biztosan cserélni kell.
Ne lepődj meg a műszerfalon felvillanó motor hibakódon sem, lambdaszonda hiba miatt vakítja narancssárgán a vezető szemét. Valamilyen titkos adalékkal kenhették be az egész autót francia barátaink, ugyanis biztosan állíthatom, a kasztni rozsdamentes, bár lakkhibák vannak. Suzukim volt előtte, hidd el, a rozsdát kilométerről kiszagolom, de itt hiába kerestem, egyszerűen nincs. A szervóból sajnos csöpög az olaj, de nem fogsz alatta tócsát látni, mert 2 havonta újratöltöm a hiányzó 1-2 decit. Jöhetne a sablonos nem dohányzó, megkímélt szöveg, de úgysem lenne igaz, mindenesetre ha jössz, kitakarítom.
A benne lévő rádió hab a tortán, tiéd lehet. Igazi francia bestiákat megszégyenítve fenn hordja az orrát arany szíve, a hátsó torziós rugón állítani kell. Jár hozzá egy garnitúra téli felni, és ha nem alkudozol agresszívan, hozzá adom a nyári eredeti Citroën alufelniket, rajtuk 2 vadonatúj 4 évszakos gumival! Bár belém lenne annyira szerelmes a párom, mint ebbe volt, de nekem nem kell, annak ellenére sem, hogy megbízhatóan szolgálja a családot már 4 éve. Nos, gyere el, próbáld ki, 230.000 Ft-ot hozz magaddal, és az autó mellett esetleg beszélhetünk róla, hogy engedjek. Csak kérlek, ne azzal kezdd: 50-et adok érte, mennyit engedsz a feléből. Munkásautónak inkább ez, mint egy Suzuki. Ja és az elejéről nem én szedtem le szuvenírnek a jelet, lelopták hátvakarónak, vagy kulcstartónak. Kulcsról jut eszembe, nem kell a zárral bajlódnod, mert a Kulcsról vagányan nyitható, így mire odaérsz a Tesco bevásárlókocsival, már nyitva is lesz, és lesz is mibe pakolni, mert brutál nagy a csomagtere!
Kérlek, tisztelj meg annyival, hogy felhívsz, vagy az „Ez megvan még?” üzeneteket mellőzve, magyar egész mondatokban írsz Messengeren.”
Durván egy évvel ezelőtt teszteltünk egy hasonló használt Citroënt. A Xsara az alsó-középkategóriába sorolható be, elsőkerék-hajtású, 1997 őszén piacra dobott és kombiként 2006-ig gyártott, ferdehátúként 2004-2005 fordulóján a C4-gyel leváltott autó. Nagyobb modellfrissítés 2000 őszén volt, új lökhárítót 2003-ban kapott. Kombi, valamint három- és ötajtós karosszériával gyártották, 1999-től átütő sikerű egyterű is érkezett belőle, Xsara Picasso néven.
Teljes tesztünket az alábbi linken találod: