Aki ma nem szabadidőjárművet, hanem keményvonalas terepjárót vásárol, az feltehetően azzal a szándékkal teszi ezt, hogy alkalmanként (vagy rendszeresen) letérjen vele az aszfaltról. Az ő választásukat igyekezett a számára helyes irányba terelni a Ford, amikor elkészítette a Bronco 4600 versenyautót.

Versenyautó készült a Ford új terepjárójából 1

A nagy példakép, az 1969-es Baja 1000 tereprali győztes, első generációs Ford Bronco nyomán a kétajtós, rövid tengelytávú Bronco modellből alakították ki a versenyautót.

A hajtáslánc teljesen gyári – a 2,7 literes V6-os turbómotorhoz tízfokozatú, automata sebességváltó csatlakozik. A futóműnek ellenben nem sok köze van ahhoz, amit a kereskedésben kínálnak az embernek (mármint azokon a piacokon, ahol a Bronco kapható – Európa sajnos egyelőre nincs közöttük).  

Versenyautó készült a Ford új terepjárójából 27

Bronco 4600

Ezt az előző két évben terepversenyeken bevetett Bronco R Race Prototype-pal szerzett tapasztalatok alapján építették fel; újak a lengéscsillapítók, a fékek, a keréktárcsák és az abroncsok. Módosították a tengelyeket, a lengőkarokat, a kormányművet. Az első differenciálmű elektronikus vezérlésű, részlegesen önzáró szerkezet, a hátsó zárható.

Versenyautó készült a Ford új terepjárójából 28

Bronco 4600

Ezen túlmenően moduláris acél lökhárítók, ralilámpák és csörlő került az autóra; az utastérben bukókeret, valamint FIA-homológ Recaro terepverseny-ülések kaptak helyet.

A csomagot piros-fehér-kék fényezés teszi teljessé, matt fekete motorházfedéllel, azon pedig fehér Bronco logóval. Az orr kialakítása az ötven évvel ezelőtti versenyautó előtt tiszteleg.

Versenyautó készült a Ford új terepjárójából 29

Bronco 4600

Akármilyen ütőképes a Bronco 4600, egészen más ligában játszik a Bronco 4400. Nem csak a motorja és a hajtáslánca egyedi, de a teljes karosszériát eldobták, helyette csővázas konstrukciót alkalmaztak, extrém, épített futóművel. Közös pont a kis testvérrel a Recaro versenyülés, de ezzel és az orron látható Bronco felirattal vége is a hasonlóságoknak.

Versenyautó készült a Ford új terepjárójából 30

Mindkét terep-Ford a február 2-6. között zajló King of the Hammers sivatagi rali keretében mutatkozott be. A projekt végső célja, hogy egyrészt népszerűsítsék a Ford Built Wild offroad-márkáját, másrészt kellően kemény teszt-környezetet biztosítsanak a márka termékfejlesztéseihez.

a videó a hirdetés után indul