A repülés nagy kérdőjele a fel- és leszállás. A mérnökök, főleg a hadviselés terén mindig törekedtek arra, hogy minél nagyobb gépek minél kisebb helyen képesek legyenek földet érni. Ezért rengeteg pénzt öltek az ilyen különleges konstrukciókba, de amikor szorított az idő, és gyors, hatékony megoldás kellett, akkor nem volt más megoldás, csak a JATO (Jet Assisted Take Off). 

Az amerikaiak startrakétáit a Cal Techen (California Institute of Technology) fejlesztették ki a legendás Kármán Tódor irányításával. Elterjedésük a vietnami háború idejére tehető. A C-130-asokon mindennapos volt a használatuk annak érdekében, hogy a gépek gyorsan a kézifegyverek hatásos lőtávolságán kívülre emelkedhessenek.

Ezen a videón egy B-47-es bombázó emelkedik magasba startrakétákkal.

Az amerikai haditengerészet Blue Angels nevű köteléke egészen 2009-ig szórakoztatta a közönséget különböző repülőnapokon a startrakétákkal felszerelt, Fat Albert elnevezésű C-130-assal. Ennek oka, hogy a rakéták kihaltak, már nem volt rájuk szükség az egyre erősebb és hatékonyabb hajtóművek miatt. A legújabb darabokat még a hetvenes évek derekán gyártották, ezért rendszeresen ellenőrizni kellett ezeket, egyre több került a selejtbe.

További problémát és plusz kiadást jelentett a rakéták tárolása és mozgatása, így kikerültek a bemutatók programjából, de azért videofelvételen még élvezhetjük a látványt.