Röviden – Suzuki Ignis 1.2 Hybrid 12V 5MT 2WD GLX | |
---|---|
Mi ez? | A Suzuki 2016-ban mutatta be az Ignis jelenlegi, második generációját, ez pedig már a 2020-ban ráncfelvarráson átesett, kisebb, gyengébb motoros hibrid változat |
Mit tud? | Praktikus, kicsike, takarékos városi szaladgálós autó |
Mibe kerül? | A 2021-es Ignis árlistája 5 150 000 forinttól indul, de láss csodát, van akciós ár is, ami most 4 260 000 forint |
Kinek jó? | Aki főleg egyedül és leginkább városban közlekedik, annak jól jöhet egy takarékos Ignis |
A 2016 óta piacon lévő legkisebb Suzuki is átesett egy finom ráncfelvarráson, amely a külső mellett a műszaki tartalmat is érintette. Kisebb, gyengébb motor, de nagyobb akkumulátor és hangsúlyosabban szabadidő-autós megjelenéssel próbál szerencsét a már alapáron hibrid hajtáslánccal – jó, mással nem is lehet kapni – érkező icipici Suzuki Ignis.
Külső
Érthető, hogy minden autó szabadidő-autó akar lenni, vagy legalábbis annak látszani, és különösen logikus húzás ez egy olyan modelltől, ami különben egy halálra ítélt kategóriában – ez a kisautóké – próbál egyről a kettőre jutni. Így kapott a megújult Ignis a korábbinál komolyabb arcot, amelyen a vízszintes csíkozást függőleges váltotta, ami nyomokban jeepes hangulatot kelthet.
A mindössze 3700 milliméter hosszú, 1690 mm széles, 1605 mm magas és 2435 mm tengelytávú autó ezen túl új lökhárítóval gazdagodott, másként festenek a ködlámpák, valamint elöl-hátul új, extra, ezüstszínű betétek is kerültek rá, amiktől tényleg komolyabbnak néz ki a tömzsi, nagy – 18 centiméteres – hasmagasságú Ignis. A korábban már megismert, más Suzuki modellekre utaló apró utalások természetesen megmaradtak, a C-oszlopba préselt három ferde vonal a korabeli Suzuki Cervót, a motorháztető oldalán található műanyag betét a Vitarát, míg az A-oszlop kialakítása a Swiftet idézi. Míg a sötétben remekül világító LED-es fényszóró alapáras, addig a külső tükörbe integrált irányjelző csak a GLX felszereltségi szinttől jár az autóhoz.
A kék a ráncfelvarrás előtti Ignis, a fehér pedig a friss, ropogós példány:
Belső
Amilyen kicsi autó kívülről nézve, bent annyira élhető és a lehetőségekhez képest tágas is a 2020-as Suzuki Ignis utastere. Persze a kongó, várótermi hangulat elmarad, de elöl kifejezetten kellemes a helykínálat, és 190 centivel hátul is elviselhető a helyzet, bár már csak egy félfamentes rajzlap fér be ilyenkor a térd, illetve a fej és az autó közé. Apró csalás, hogy hátul is csak két ülés található, így csupán négyszemélyes az Ignis – pontosabban a jobban felszerelt változatok négyszemélyesek, a fapadosabb GL kivitel ötszemélyes -, viszont a GL+ és GLX felszereltségi szinteknél már egyesével sínen tologathatók előre-hátra, és a háttámlák dőlésszöge is állítható. Mindkét állítási lehetőség a csomagtartó felől is elérhető.
Belül elég vegyes a kép, mert míg a kárpitozás nagy része olcsó, rideg műanyag, addig a kék, illetve fehér betétek egész vidámmá teszik a belsőt, és az üléskárpit színei is javítanak a hangulaton. Műszerfala egyszerűsége mellett is jól használható, a középső, nagy, frissült grafikájú sebességmérőtől balra a fordulatszámmérő műszer látható, jobbra pedig a monokróm, változtatható tartalmú fedélzeti számítógép kijelzője.
2021-ben autót már nehéz elképzelni érintőképernyős zsebtévé nélkül, így persze az Ignisnek is van ilyenje. Ez a Swiftből ismerős típus, amihez könnyedén lehet telefont csatlakoztatni, és fut rajta az Android Auto / Apple CarPlay is. A simogatós hangerőszabályzó viszont nem jó ötlet autóban, de szerencsére ez a funkció a kormányról is elérhető.
Csomagtartója alapfelállásban 260 literes, és a világításon kívül semmi extra szolgáltatást nem nyújt, a padlószint alatt pedig defektjavító készlet található. A hátsó ülések lehajtása után akár 1100 literes térbe is pakolhatók az úti cuccok, viszont az így kapott területet nehéz belakni, a padló elég lépcsőzetes.
Technika
Hasonlóan a többi Suzukihoz, a ráncfelvarrás az Ignis esetében is csekély teljesítményvesztéssel járt. Kisebb lett a motor: eddig 1242 köbcentis és 90 lóerős volt, míg az új, K12D jelű négyhengeres, szívó benzines már csupán 83 lóerős, és a nyomaték is megcsappant, 120-ról 107 Nm-re. Némi vigaszt nyújt, hogy ez már 2800-as fordulatszámtól megérkezik, míg az elődnél 4400-as fordulatig kellett várni a csúcsnyomatékra. A gyorsuláson is meglátszik a csökkent teljesítmény, a korábbi 11,8 másodperc helyett 12,7 kell a 100 km/órás sebesség eléréséhez.
Hogy hozzon valami pluszt is a modellfrissítés, a korábban mindössze 3 Ah-s lítiumion-akkumulátort 10 Ah-s ra cserélték, de ez még mindig kevés lenne az autó tisztán elektromos mozgatásához, de a mild, vagy magyarul lágy hibrid rendszer erre nem is alkalmas. A nagy teljesítményű villanymotor/generátor ékszíjjal kacsolódik a motorhoz, és mindössze arra képes, hogy fékezéskor a mozgási energia egy részét elektromos energiává alakítsa és eltegye az akkumulátorba, későbbre, illetve villanymotor üzemmódban a motor melegindítását végzi, és ha szükség van rá, be is segít a munkába, de plusz teljesítményt nem ad a rendszernek, csak tehermentesít. Az Ignis árlistájában szerepel automata váltós – fokozatmentes, CVT – és összkerékhajtású modell is, így jelenleg nem nagyon van ennél kisebb 4×4-es autó a hazai piacon.
Vezetés
Apró, aránylag szerény teljesítményű autót vezetni a látszat és a számok ellenére is lehet szórakoztató dolog. Így van ez az Ignisszel is, ezt nyugodtan taposhatod, legfeljebb a városban fenyeget a gyorshajtás veszélye. A négyhengeres szívómotort bátran lehet pörgetni, sőt, kell is, és néha még érezni lehet azt is, ahogy a villanymotor beszáll a munkába. No, nem mintha ilyenkor megugrana az autó, inkább a fura terhelésváltás az, ami gyanús. Kormányzása kissé érzéketlen, de a futóműve a magas építés ellenére is egész biztosan tartja az autót, és bár bőven egy tonna alatt van az Ignis, a fékezésre mégis oda kell figyelni, mert sokkal határozottabb taposást igényel az átlagnál.
Viszonylag magas üléspozíciója miatt jól átlátható belőle a forgalom, a 4,7 méter sugarú fordulókörével pedig sok helyen tolatás nélkül is megfordul. Kis méretével és a tolatókamera segítségével a teleparkolt belvárosban is lehet vele potyahelyet találni, ami most, a veszélyhelyzet miatt ingyenes parkolásnál aranyat ér. Fogyasztása aránylag sok autópályával és vidéki úttal kereken 6 liter lett.
Költségek
Legolcsóbban 5.150.000 forinttól lehet új Suzuki Ignisbe ülni – ez az ötszemélyes változat -, majd jön a drágább GL+ változat 5.650.000 forintért. Ugyanez összkerékhajtással 6.070.000 forintba kerül, az ötfokozatú kézi váltó helyett CVT váltóval 6.250.000 forintnál járunk. Az árlista végén a GLX változat áll, CVT váltóval, ezért 6.650.000 forintot kérnek. Az alapárat még lehet hizlalni, a metál, vagy gyöngyház fényezés felára 130 ezer forint, a kéttónusú fényezésé 200 ezer, a kiterjesztett garancia díja 49.530 vagy 73.025 forint, attól függően, hogy 12 vagy 24 hónapról van-e szó. Természetesen vannak akciós árak is, így ezekből az árakból még 890 ezer forintot le lehet vonogatni. Ám még így komolyan megkéri az árát a kocsinak a Suzuki, pláne a konkurensekkel összevetve.
A Suzuki Ignis 1,2 és vetélytársai – Listaár, forint | |
---|---|
Suzuki Ignis 1,2 Hybrid (83 LE) | 5 150 000 |
Hyundai i10 1,2 (84 LE) | 3 799 000 |
Kia Picanto 100 T-GDI EcoLine (100 LE) | 4 949 000 |
Toyota Aygo 1.0 VVT-i (72 LE) | 3 090 000 |
Értékelés
Mókás formájával, rafináltan tágasra faragott belsejével és városban helytakarékos kasztnijával, megbízható, egyszerű, szívó benzinmotorjával az Ignis a városlakók ideális autója lehet. Már, ha egyáltalán a nagy városlakásban szüksége van autóra. Az egyetlen nagy baja, hogy ötmillió forint felett van az induló listaára. Jó, igen, ebből lejön 890 ezer mindenképp, de akkor is. Hogy néz már ki az 5,1 millás árcédula egy Ignisen?
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|