A németországi Oberhofon idén rajta volt a világ szeme. A türingiai erdőben, 800-835 méter magasan fekvő településen rendezték a 2020/21-es sorozat biatlon világkupáját. Ugyan ezúttal nézők nélkül rendezték meg a versenyt 31 ország részvételével, ettől függetlenül szükség volt az előírásoknak megfelelő pálya felépítésére. A munkálatokban 8 darab, négytengelyes Mercedes-Benz Arocs vett részt. Rájuk nem kevesebb feladat várt, mint legalább 30 ezer köbméternyi hó megmozgatása.
De mit keresnek ekkora dömperek a hegyekben. A biatlon világkupa előtt nem sokkal, január elején még nem volt hó a hegyekben. A szervezők ezért úgy döntöttek, hogy műhóval fogják pótolni a szükséges mennyiséget. A 10 kilométer hosszú és 6 méter széles északi sípályát már tavaly év végén elkezdték felépíteni. A Nemzetközi Biatlon Szövetség előírásainak megfelelően azonban legalább 60 centiméter vastag hótakaróval kell borítani, így az Arocsoknak rendesen akadt dolguk. Az 1600 fős község már évek óta küzd a globális felmelegedés miatt jelentkező hóhiánnyal, így a feladat nem érte őket váratlanul.
A dömperek tíz álló nap hordták a műhavat a pályára. Aztán január közepén mégis megérkezett a hó. Oberhofban ugyanakkor rövid idő alatt akkora mennyiség hullott le, hogy az Arocsoknak onnantól kezdve kifele kellett hordani a friss havat az arénából. Csak így tudták felállítani a 300 sportoló támogatásához szükséges sátrakat és a tv-közvetítésekhez szükséges emelvényeket. A hó akkora volt pálya környéki utakon, hogy sokszor a dömperek csak hólánccal tudtak közlekedni.
„A feladat számtalan kihívással járt a hegyekben. Például legalább rendszeresen legalább két kilométert kellett tolatnunk ahhoz a helyhez, ahol megrakodták a teknőt hóval. Ez nem ment volna a MirrorCam nélkül, ami tolatáskor speciális manőverező nézetet biztosít, emellett jóval nagyobb látószöggel rendelkezik, mint egy hagyományos visszapillantó tükör” – jegyezte meg Christian Schleicher, az egyik sofőr.
Az is sokat segített, hogy nem kellett a visszapillantó tükrökkel számolni manőverezés közben a szűk erdei utakon. Az A-oszlopra szerelt kijelzők pedig a nehéz fény- és látási viszonyok ellenére mindig világosabb és nagy kontrasztú képet biztosítottak a dömperek környezetéről Schleicher tapasztalatai szerint, aki önkéntesként segítette a biatlon világkupa szervező csapatát.