A német DTE Systems mindenkit megelőzve forgalomba hozta a Toyota GR Yaris első motortuning csomagját.

Minden hardver marad az eredeti, gyári komponens; a német mérnökök csupán a vezérlést írták át. 261 helyett 292 lóerőt mértek, a forgatónyomaték 360-ról 405 Nm-re ugrott.

Még erősebb lehet a legerősebb kisautó 1

Ez a 12 százalék körüli javulás mérhetően jobb gyorsítóképességgel ruházta fel az autót: a gyári 5,5 másodperc helyett mindössze 4,6 másodperc alatt éri el 100 km/órás tempót.

A vezérlődoboz okostelefonról irányatható; a hozzá tartozó alkalmazásból az is beállítható, hogy milyen vízhőfokon lépjen működésbe az emelt teljesítményű motorvezérlés.

Még erősebb lehet a legerősebb kisautó 13

A telefonos kapcsolat egyébként kétirányú: a kijelzőről folyamatosan leolvashatók az olyan értékek, mint a turbónyomás, a befecskendezési nyomás, a motor fordulatszáma, vagy a gyorsulási erők.

A legnagyobb trükk egyébként, hogy a 600 eurós áron kínált tuningdobozzal nemcsak sportosabbá, de takarékosabbá is tehetjük az autót: egy speciális üzemmód megnöveli a kezdeti nyomatékot, így nem kell pörgetni a motort. A fejlesztők szerint 15 százalékkal csökkenthető így a fogyasztás.

Még erősebb lehet a legerősebb kisautó 14