Normál esetben markáns a különbség a ferdehátúak és a szabadidőjárművek között. Nem úgy a Chevrolet-nél, ahol a Bolt elektromos ferdehátú most egy azonos nevű, de szabadidőjárműnek mondott rokont kapott. Az újdonság azonban alig nagyobb az eddigi modellnél, ráadásul sem utastere, sem csomagtartója nem tágasabb, sőt…
Bolt EV | Bolt EUV | |
Teljes hosszúság (mm) |
4145 | 4306 |
Teljes szélesség (mm) |
1765 | 1770 |
Teljes magasság (mm) |
1611 | 1616 |
Tengelytáv (mm) |
2600 | 2675 |
Nyomtáv elöl/hátul (mm) |
1501/ 1501 |
1511/ 1511 |
Menetkész tömeg (kg) |
1628 | 1669 |
Csomagtartó kapacitása (l) |
470/ 1614 |
462/ 1611 |
Fejtér elöl/hátul (mm) |
1018/ 962 |
1016/ 960 |
Lábtér elöl/hátul (mm) |
1124/ 915 |
1124/ 993 |
Válltér elöl/hátul (mm) |
1388/ 1340 |
1387/ 1320 |
Csípőtér elöl/hátul (mm) |
1303/ 1286 |
1305/ 1275 |
Arra persze ügyelt a Chevrolet, hogy valamivel mégis feljebb pozicionálja a Bolt EUV-t: ez lesz az első olyan Chevy, amely megkapja a General Motors ’Super Cruise’ névre keresztelt önvezető technológiáját. Ennél nem muszáj markolni a kormányt, de nézni kell a forgalmat, különben letilt a vezérlés.
A modellpáros kétfunkciós töltőkábelt kap, amellyel háztartási (Észak-Amerikában 110 voltos) aljzatból és 7,2 kW-os fali töltőboxról (=240 V) is tölthető az autó. A legnagyobb váltóáramú töltési teljesítmény, amit az autó elbír, 11 kW; és persze van egyenáramú tölthetőség is, de a teljesítményt nem árulják el. Mindenesetre a 65 kWh kapacitású Li-Ion akkucsomag 30 perc alatt 160 kilométerre elegendő töltést tud felvenni – a Bolt EUV esetében ez 153 km.
A két modell egy töltéssel 416, illetve 402 kilométert tud megtenni. Az akkumulátor egy darab 150 kW (204 LE) teljesítményű, 360 Nm nyomatékú villanymotort hajt meg. Végsebességről, gyorsulásról nem ejt szót a gyártó.
A műszeregység egy testre szabható, 8 colos digitális egység. Az utastérben 10,2 colos érintőképernyő, integrált klímavezérlő szervek, friss műszerfal és megújult ülések fémjelzik a 2022-es modellévet. Az eddig használt váltókart nyomógombok váltották ki, és van még egy új gomb, ami erőteljes regeneratív fékhatást aktivál, így az autók a fékpedál érintése nélkül vezethetők.
Ha videón is megnéznéd a Chevrolet elektromos modellpárosát, kattints ide. Itt pedig azt mutatjuk meg, mennyire zavarba ejtően egyforma a ferdehátú és a szabadidőjármű.