A Magyar Közút kamerája rögzítette, ahogy a jármű a szalagkorlátnak csapódik, majd a felvételeken az is látszik, hogy a baleset után az autó női sofőrje szerencsére épségben kiszáll az oldalára borult autóból, utána viszont átmászik az elválasztósáv szalagkorlátjain a másik oldalra.
A kamera ráadásul azt is felvette, ahogy autósok megállnak a járműnél és sérülteket keresnek, de nem véletlenül nem találták meg a hölgyet, mivel ő már a másik oldalon a belső sávban sétált tovább éjszaka, teljesen kivilágítatlanul. Végül kamionosok vették fel és szállították vissza a baleset helyszínére, ahol eközben a rendőrök, mentők és a Magyar Közút szakemberei biztosították a helyszínt. Kiderült, hogy a sofőr ittasan vezetett.
Mivel a sofőr ittasan vezetett, egyértelmű, hogy miért nem hívta azonnal a 112-es segélyhívót, és ebben az is közrejátszhatott, hogy egy ilyen baleset után olyan sokkos állapotba kerül a szervezet, hogy azonnal próbál menekülni a veszélyes szituációból. Az első 10-15 percben, miután kiszállt az autóból a hölgy, egészen biztos, hogy nem volt teljesen tisztában azzal, mit csinál, különben nem kezdi el egy „autópályán” leinteni a járműveket.
Piszok nagy mázlija volt az őt kereső többi autósnak is, hogy senkinek nem esett baja, amiben közrejátszhat az is, hogy a 20 óra utáni kijárási korlátozás okán kevesebb jármű tartózkodik az utakon.
Tudtad, hogy a leállósávban tartózkodva statisztikailag 20 perced van a túlélésre, mielőtt elgázol egy jármű? Mit tehetünk, hogy ezt elkerüljük?
- Az autóval teljesen le kell húzódni jobbra, az út szélére;
- be kell kapcsolni a vészvillogót;
- fel kell venni láthatósági mellényt;
- ki kell tenni az elakadásjelző háromszöget az autó mögött kb. 150 méterre;
- az utasokkal együtt a szalagkorlát mögé kell állni;
- és a segítség megérkezéséig végig ott kell tartózkodni!