Valaki egy szál virágot vett kedvesének Bálint-nap alkalmából, valaki egy doboz szeretet ajándékozott, valaki reggelivel kedveskedett szerelmének február 14-én reggel, és van, aki egy 3,2 millió dolláros (közel 1 milliárd forint), 1500 lóerős, névre szóló Bugatti Chiron Sporttal lepte meg Alice-t.
Egy angol milliomos vásárolta a képeken látható autót feleségének a HR Owen autókereskedésen keresztül, akik arról híresek, hogy rengeteg egyedi szupersportautót eladtak már nagyon gazdag embereknek. 2019-ben például a világhírű séf, Gordon Ramsey vásárolt tőlük egy 600 milliós Ferrarit.
A kereskedés tulajdonosa elárulta, hogy a vevőnek konkrét elképzelése volt arról, hogy mennyire egyedi autót szeretne és szerencsére a Bugatti katalógusa minden igényt ki tud elégíteni, ha a világ összes pénze ott csücsül a bankszámlánkon.
Ilyen rozé-fehér színkombináció még soha nem készült a Chironból.
A Bugatti Chiron minden szempontból a legek autója. Pokoli gyors, baromi erős és szinte megfizethetetlen. A W16-os, bő nyolcliteres motort négy turbófeltöltővel lélegeztetik. Ez 1500 lóerős csúcsteljesítményt eredményez, legnagyobb nyomatéka pedig 1600 Nm. Álló helyzetből 100 km/órás sebességre 2,5 másodperc alatt gyorsul.
Több hűtő van benne, mint a sarki italboltban: összesen 10 darab hőcserélővel fűti a külvilágot, vízpumpája percenként 800 liternyi vizet küld át a rendszeren.
2005-ben mutatták be a tizenhat hengeres, négy turbóval lélegeztetett, nyolcliteres Bugatti Veyron EB 16.4-et, ami 1001 lóerőt eresztett az aszfaltra. Ehhez a teljesítményhez 23,5 literes fogyasztás párosult 100 kilométeren. Nem kevés, ezért joggal gondolhatnánk, hogy az utódja, az 1500 lóerős Bugatti Chiron bizony ennek majdnem a dupláját fogyasztja, de nem. A technika annyit fejlődött a két modell között eltelt időben, hogy a Chiron 21,3 liter benzinnel is beéri száz kilométeren. Legalábbis az EPA (Environmental Protection Agency, az USA szövetségi környezetvédelmi hatósága) mérései szerint. Ez a vegyes fogyasztás, autópályán, egyenletes tempóban elég neki 16,8 liter prémium minőségű üzemanyag.
A leghúzósabb adat azonban mégis az, hogy a Chiron motorja percenként 60 ezer liter levegőt fogyaszt. A gázpedált a padlóig nyomva az autó 100 literes tankja 9 perc alatt fogy ki teljesen. Ez három perccel rövidebb idő, mint amennyi a Veyronnak kellett a tank kiszárításához.
Elméletben 420 km/órás sebességet is el lehet vele érni, de alapesetben “csupán” 380-nal tud menni, itt leszabályoz az elektronika. Ha ez nem lenne elég, egy varázskulccsal kiiktatható a korlátozás, de ehhez spéci, nagy odafigyeléssel centrírozott kerekekre van szükség. Sebességmérője biztos, ami biztos alapon 500-ig van skálázva.