1996-ban debütált a Forma-1-es versenynaptárban a melbourne-i Albert Parkban található pálya, azóta pedig néhány kivételtől eltekintve hagyományosan itt kezdődik a szezon. Idén is így lett volna, ám a koronavírus-járvány felülírta ezeket a terveket, az Ausztrál Nagydíjat pedig novemberre halasztották.

Az eredeti tervek szerint az idei nagydíj után alapos felújításon esett volna át a pálya, ám a pandémiának köszönhetően előrehozták ezeket a munkálatokat. A folyamat első szakasza már kész is: a bokszutca két méterrel szélesebb lett, a szervizutat a célegyenestől elválasztó falat pedig közelebb helyezték a rajtrácshoz a füves sáv kárára. Ezzel a lépéssel idén már nagyobb lesz a megengedett bokszutcai sebesség is.

A második lépés az aszfaltcsík nyomvonalának módosítása lesz: a pálya 9-10-es nagy fékezést igénylő, lassú kanyarjait felváltja egy gyors ív, melyet az eddig is tempós sikán, a 11-12-es kanyarok követtek. A változtatás célja, hogy a 13-as kanyar féktávján több előzést láthassunk: ezt a jobbost is kiszélesítik kissé annak érdekében, hogy ne csak egy autó számára legyen ideális ív, így élvezetesebbé válhatnak a kibontakozó csaták. A munkálatok zárásaként az egész versenypályát újraaszfaltozzák – erre 1995 óta nem volt példa az Albert Parkban.

Átépítik az ausztrál Forma-1-es pályát 2

Bal felül szürkével bekeretezve látszik, hol változtatnak a pálya nyomvonalán

Átépítik az ausztrál Forma-1-es pályát 3

A Red Bull-os Max Verstappen a képen még a régi útvonalon fordul jobbra, de a tervek szerint idén már a mögötte látható, gyakorlatilag már meglévő utat kell használnia

A 2021-es szezon előtt nem az ausztrál helyszín az egyetlen, mely változáson esik át: Spanyolországban szinte már befejezték az átalakítást, a barcelonai aszfaltcsíkon már végeztek is a hátsó egyenes végén található 10-es kanyar újraalkotásával: az eddigi éles balost egy lágyabb ív váltotta fel, melyet egy hasonló jobbkanyar követ a már ismert pályarészek előtt.