A W126-os Mercedes az autózás egyik csúcsának számított a maga idejében. Az 1979-1991 között gyártott, második generációs S-osztályba természetesen a németek legjobb, legerősebb motorjai kerültek, az M116/M117 kódjelű, alumíniumblokkos V8-asok koruk legmodernebb konstrukciójának számítottak, az ötliteres motor 230 lóerőt és 405 Nm nyomatékot teljesített az 1985-ig gyártott első szériában.

Érdekes szörnyeteg lehet ez a japán motorral szerelt Mercedes 1

A frissített M117-esből pedig már 280 lóerőt varázsoltak elő, ami bőven elég ehhez a veteránhoz, mind teljesítményleadásban, mind akusztikai élményt tekintve páratlanok ezek a nyolchengeresek. Épp ezért fura, hogy valaki a gyári motorcsere helyett radikális átépítés mellett döntött. 

Érdekes szörnyeteg lehet ez a japán motorral szerelt Mercedes 2

A hirdetésben szereplő autó orrában ugyanis egy szintén legendás, viszont japán motor dolgozik. A háromliteres sorhatos Toyota 2JZ-GE ebben a konstrukcióban 400 lóerő körül teljesít, és ezt a számot olvasva már érthető lehet a cél. A gyári szívómotorból nehéz lenne ekkora erőtöbbletet kicsikarni, a Toyotánál pedig ez csak a bemelegítés. Egy 6-700 lóerős bálnatestű Mercedes a durrogó, szuszogó japán turbómotorral tényleg izgalmas elképzelés. 

Érdekes szörnyeteg lehet ez a japán motorral szerelt Mercedes 3

Aki 1,8 millió forintért megveszi ezt az angol 1991-es W126-ost, az valóra válthatja a terveket.

Érdekes szörnyeteg lehet ez a japán motorral szerelt Mercedes 4