A W212 kódjelű Mercedes E-osztály generációból ritka a gyári V12-es motorral szerelt darab, de ebből a tuningolt kivitelből mindössze tíz darabot dobott piacra a Brabus.
Teljesítménye mai szemmel nézve is brutális, nem kevesebb mint 800 lóerőről van szó, miközben megdöbbentő, 1420 Nm nyomaték csavarná a főtengelyt. Ez annyira igénybe vette a váltót és a hajtásláncot, hogy a Brabus sem engedte mindenkor a csúcsteljesítmény kihasználását, elektronikus korlátozással 1100 Nm-re csökkentették a forgatónyomatékot. Fékpadon viszont tudja a megadott 1420-as értéket.
Ehhez a bődületes erőhöz nemcsak a Mercedes-motor hengerűrtartalmát növelték 6,3 literre, de a dugattyúk, a hajtókarok, a főtengely is újak. Így képes 3,7 másodperc alatt elérni a 100 km/órás sebességet, a 0-200 km/órás mutatvány 9,9, a 0-300 km/órás pedig 23,9 másodpercig tart.
A technológia fejlődését jól mutatja, hogy a jelenlegi BMW M5 F90-es nyolcsebességes ZF GA8HP75Z automata váltóval, 4,4 literes, V8-as biturbó motorral, és 600 lóerővel, 800 Nm nyomatékkal már jobb 0-100-as gyorsulást produkál, mint a felhúzott, öregebb, erősebb Mercedes. A BMW 3,4 másodperc alatt éri el a százat, de a kétszázas sprintnél már alulmarad, 11,1 másodperces értéket tud felmutatni a Mercedes 9,9-es értékével szemben.
A végsebesség terén pedig a Brabus még mindig egyértelműen a legjobbak közé tartozik. A gyártó tájékoztatása szerint képes lehet 370 km/órás végsebességre. Ennyit azonban nem mehet, miután elektronikusan 350 km/órára maximálták a sebességét.
Mindezt potom 600 ezer euróért árulták, akkori árfolyamon 163 millió forintért. Ehhez képest ma potom pénzért hozzájuthatunk egyhez, ha épp eladó. Nemrég az angol piacon bukkant fel a képeken szereplő fekete darab, amiért már csak 50 millió forintot kértek pár ezer kilométeres futással, gyakorlatilag új állapotban.