Nem sokon múlott, hogy Romain Grosjean otthagyja a fogát a tavalyi Bahreini Nagydíjon: a francia versenyző 221 km/órás sebességgel csapódott a korlátnak a Haas volánjánál. Az 53 G-s becsapódástól az autó azonnal szétszakadt, Grosjean pedig 26 másodpercet a lángok között töltött. Az eseményeket végül túlélte a pilóta, egyedül bal keze nem gyógyult meg még teljesen.

Ross Brawn, a Forma-1 sportigazgatója még akkor megígérte, hogy átfogó vizsgálat tárgya lesz a vérfagyasztó balesete, hogy a jövőben ne fordulhassanak elő hasonló esetek. A RaceFans információi szerint ennek eredményét március 5-én mutatják be a Motorsport Világtanács ülésén, de ezeket már a múlt héten megosztották a technikai munkacsoporttal is.

Egy forrás szerint három fontos problémát állapítottak meg a vizsgálatok során. Az első és talán legnagyobb gond a rengeteg szabadon elfolyó és meggyulladó üzemanyag volt. A baleset után készült képeken látszik, hogy a Haas üzemanyagtankjáról hiányzott a lezáró rész, emiatt gyakorlatilag kinyílt a tartály.

Átalakítják az F1-es autókat a horrorbukás miatt 2

Grosjean roncsának jobb oldalán, a daru vége alatt jól látható a kör alakú fekete lyuk – ennek kellett volna lezárva maradnia

Ennek lezárásáról és szabályosságáról a csapatok saját hatáskörükben gondoskodnak 2019 óta, de az idei évre a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) újra ellenőrizni kezdi az érintett alkatrészeket. Nem hivatalos hírek szerint emiatt több, akár négy autónál is módosítani kell a közös beszállítótól érkező üzemanyagtartályok lezárását.

A másik probléma az autó oldalsó fejvédőjével volt: a balesetnél simán kirepült az elem Grosjean nyaka körül – ehhez hasonló történt Kevin Magnussennel is 2016-ban, amikor Renault-jával ütközött a Belga Nagydíjon. Hogy a jövőben ne fordulhassanak elő hasonló esetek, itt is módosításra lehet számítani, és ezeket a biztonsági elemeket is külön tesztelik majd.

Ezeken felül a harmadik probléma a pedáloknál volt: Grosjean szabadulását a lángok közül késleltette, hogy beszorultak a lábai. A francia végül fél pár versenycipőjét a roncsban hagyta, csak így tudott megmenekülni. Ezzel kapcsolatban az FIA várhatóan 2022-re áll elő változtatási javaslatokkal.