A kétezres évek derekán járunk, a lufiként durranó gazdasági világválság, a dízelbotrány, és a villanyautók térnyerése előtt. 2021-ből nézve dekadens, boldog békeidőnek tűnik ez az időszak, amikor a Volkswagennek arra is volt energiája, hogy egy mérnökcsapat totálisan felesleges, őrült koncepciót fejlesszen, és állítson kerékre.
Mert a Volkswagen Golf GTI W12-650 kétségkívül eszement konstrukció, amit csak a rajongók számára épített a gyár, a legnagyobb márkatalálkozó a Wörthersee Tour alkalmából.
A Golfot egy hatezer köbcentis W12-es motor mozgatja, ami turbófeltöltőkkel egészen hihetetlen 650 lóerőt produkál. Nem is bízzák a pilótára, hogy miként viszi át a blokk 750 newtonméteres nyomatékát a hátsó kerekekre, a kuplung érdekében inkább automata váltót alkalmaznak. Meg is tépi rendesen a kasztni a teljesítményt, bármelyik Porschét lenyomva, mindössze 3,7 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót.
Oldalanként 8-8 centit szélesítettek a kasztnin, de ugyanennyivel laposabbá is tették azt, sőt a tengelyeket is távolabb tolták egymástól. A masszív sárvédők alatt így már könnyedén elférnek a 19 colos felnik.
Ennek az autónak pedig ennyi volt a pályafutása. Kivitték a bulira, egyszer meghajtotta Jeremy Clarkson, és mehetett a raktárba. Akkor még nem tudták, de ez a gép stílusos tisztelgés volt a benzinégető hedonizmus megismételhetetlen korszaka előtt.