Várhatóan 2021 utolsó negyedévében születhet meg az Európai Unióban a döntés a legszigorúbb, Euro VII károsanyag-kibocsátási szint bevezetéséről. A személyautókat, teherautókat és autóbuszokat is érintő változásra a Daimler már biztosan nem egyedül fog felkészülni. A német konszern és az amerikai Cummins nemrég bejelentette, hogy a jövőben közösen kíván dolgozni a jelenleg érvényben lévő szabványnál szigorúbb előírásoknak is megfelelő dízelmotorok fejlesztésért. 

A gyakorlatban ez úgy fog megvalósulni, hogy a Cummins saját motorfejlesztő részleget hoz létre a Mercedes-Benz Mannenheim-i üzemén belül. Az amerikai gyártó szakemberei egyfelelől alkalmassá teszik a Daimler a közepes teherbírású haszonjárművekhez fejlesztett (MDEG) dízelmotorokat az új szabvány teljesítésére, másfelől pedig elvégzik a gyártószemélyzet oktatását az új generációs motorok összeszereléshez. Az új Euro VII-es motorok gyártásának elindításával a Daimler végleg fel fogja függeszteni az MDEG erőforrások gyártását, a saját fejlesztésű nehéz kategóriás (HDEP) haszonjárművekbe szánt erőforrásokét viszont nem. Azok összeszerelése később is folytatódni fog Mannenheimben és Michiganben. 

A döntés elsősorban a közepes teherbírású teherautókat és az autóbuszokat érinti. A Cuminsszal közös fejlesztésű erőforrások gyártása várhatóan az évtized közepén indul. A két vállalat együttműködése azonban nem áll meg itt és a jövőben akár kiterjedhet az alternatív technológiák alkalmazására is. 

Kövess minket a Facebook-on!