Sokat kockáztatott, de egyelőre úgy tűnik, még többet nyert a Peugeot azzal a döntésével, hogy villanymotorral is piacra dobta a 208-as kisautót és testvérét, a 2008-as szubkompakt crossovert. A fejlesztésnek volt értelme: valós piaci kereslet mutatkozik az elektromos városi járművek iránt: 2020 decemberében a modellpárosra leadott megrendelések 14%-a (több mint egynyolcada) a 136 lóerős villanymotort specifikálta erőforrásként (ugyanekkor a Peugeot 3008 szabadidőjárműnél ennél is nagyobb, 27% volt a plug-in hibrid változat aránya.)

A Peugeot 208 utódját tankolni sem kell már 1

Mindezt most, amikor a villanyautózás komoly kezdeti beruházást és a használat során folyamatos kompromisszum-készséget igényel. Amint a technológia egyre megfizethetőbbé, egyre praktikusabbá és egyre szélesebb körben elfogadottá válik, úgy szorulhatnak ki egyes kategóriákból a belső égésű motortechnológiák – sugallta Jean-Phillipe Imparato, a Peugeot egykori igazgatója, aki január végén távozott pozíciójából, hogy a Citroënnél nagy magasságokba emelkedő Linda Jacksonnek adja át a stafétát.

A váltásnak elsősorban a városi közlekedésben jeleskedő modellek: a könnyű haszonjárművek, illetve a B-szegmensbe tartozó személyautók és szabadidőjárművek körében van létjogosultsága. Itt az egy nap alatt megtett jellemző távolságok megengedik, hogy egyrészt a felhasználók ne az értékes munka- vagy szabadidő terhére töltsék autójuk akkumulátorát, hanem éjszaka, otthonukban, másrészt ne kelljen extrém nagy kapacitású, ezért nehéz és drága akkumulátor-csomaggal felszerelni a járművet. Az elektromos járművek környezetbarát előnyei (a gyakorlatilag zajmentes, zéró helyi károsanyag-kibocsátással járó közlekedés lehetősége) mindenekelőtt városi sebességeknél, sűrűn lakott területeken érvényesülnek a leginkább.

A Peugeot 208 utódját tankolni sem kell már 17

Ha az e-208 opciós bevezetése bátor lépés volt, a következő még merészebb lesz: az utódmodell (amely majd csak 5-7 év múlva lép piacra) várhatóan teljesen elhagyja a belső égésű motorokat, és tisztán akkumulátoros elektromos hajtástechnológiát alkalmaz. Ez egyébként sokkal olcsóbbá, gyorsabbá és hatékonyabbá teszi a fejlesztést, hiszen mérnököknek nem szükséges többféle hajtáslánc-technológiára optimalizálni a platformot – hogy csak néhány példát említsünk, kipufogórendszer hiányában feleslegessé válik a padlóalagút, így a helykínálat szempontjából előnyösebb, teljesen sík padlót alakíthatnak ki, a villanymotort mélyebbre építhetik be, a motortér helyén felszabaduló üreg pedig segédrendszerek elhelyezésére vagy kiegészítő csomagtartó kialakítására egyaránt alkalmas lehet.

A 208-as tehát tisztán elektromos lehet, a 108-as azonban nem. „Ha egy A-szegmensbeli gépkocsit elektromos hajtással szerelünk fel, azzal átlépünk egy olyan ügyfélkörbe, amely elvárja a mobil internet-kapcsolatot, a fejlett online kapcsolódási funkciókat, és akkor még nem beszéltünk a folyamatosan szigorodó utas- és gyalogosbiztonsági technológiák iránt támasztott elvárásokról – és ehhez jönnek még hozzá az akkumulátoros hajtáslánc költségei. Ez pedig irreális mértékben megemelheti a miniautók árát.” – indokolta egy januári interjújában Imparato.

A Peugeot 208 utódját tankolni sem kell már 18