Hősünk szó szerint megvalósította nyomatékszegénynek tartott Hondákkal kapcsolatban minduntalan felhozott poént, a fűnyíró motoros hajtást. Ráadásul profin kivitelezve, és részletesen dokumentálva valósította meg az elképzelést, nem csak fél másodperces TikTok videókon láthatjuk az alkotást.
Szerzett egy olcsó, száz dolláros Predator típusú egyhengeres 6,5 lóerős motort, a Honda Insight orrából pedig mindent kipakolt. A motor mögé CVT váltót rakott, ami a gyári váltón és a differenciálművön keresztül hajtja az első kerekeket. Ezért különleges a konstrukció, mert a két váltó egyedien magas nyomatékleadást biztosít, így a kis motor lefulladás nélkül tudja lendületbe hozni az Insight tömegét.
A konstrukció természetesen pokoli zajos és lassú, az 50 km/órás tempót 24 másodperc alatt éri el, végsebessége pedig kegyetlen 62 km/óra. A csatorna készítője viszont nem állt meg itt. Folyamatosan csiszolta a kosntrukciót, egyre mélyebbre merülve a házi gépészkedés csodálatos világában.
Új karburátorral, nagyobb kompresszióval, módosított vezérműtengellyel, és egyéb átalakításokkal sikerült elérni a 80 km/órás végsebességet, de a projekt nem állt meg itt, mert az eredeti 212 köbcentis motor helyére egy 420 köbcentis, szintén egyedi megoldásokkal feldobott „HEMI” blokk kerül.
Honda Insight első generáció, avagy a túl korán jött hibrid
Csendes siker ugyan, de 1999 decemberében a Honda Insight lett az első hibrid az észak-amerikai piacon, hét hónappal megelőzve a Toyota Priust. Az első példányok a karcsúságnak teljesen alárendelt darabok voltak, manuális váltóval, légkondicionáló nélkül, majd lassan beszivárogtak a modern autózás elengedhetetlen kellékei.
A technológia kevesebbet változott, mint a külső, a benzinmotor maradt ezer köbcentis és 67 lóerős, aminek munkáját egy 13 lóerős elektromos motor segítette. A delejes/benzines egység közös teljesítménye vagy fokozatmentes CVT, vagy hagyományos manuális váltón keresztül jutott el az első kerekekhez. A fékezéskor visszanyert energiát a zsákutcának bizonyult kondenzátor helyett nikkel-vashidrid akkumulátorok raktározták el.
A csomag tényleg hozta a beígért számokat, a 0,25 légellenállási együtthatójú, csupán 834 kilogrammot nyomó hibrid Honda mindössze 3,4 liter üzemanyagot kért száz kilométerre. A pezsgődurrogás és konfettieső mégis elmaradt, az Insight első generációja nem lett világsiker. Sőt, a 18 ezer eladott darabbal mondhatjuk fiaskónak. Hiányzott a marketinggépezet olajozott működése, a kétszemélyes felépítés pedig a vagány formát sutba dobva eleve elrettentő erő volt. Így az igazi áttörés elmaradt, és a korszak hibridautójaként a Prius égett bele a kollektív emlékezetbe.