A színes hírekben, mozifilmekben a páncélozott teherautók mindig pénzszállítóként jelennek meg. Vaskos acéllemezeik mögött zsákokban ül a zöldhasú, raklapra pakolva pihennek az aranyrudak. Általában ez a fő felhasználási területük, de leginkább Dél-Amerikában az értékesebb elektronikai cikkek szállítására is ilyeneket alkalmaznak.
Ahol a favellákból bármikor előkerülhet egy csapat fegyveres, ott nagy igény van az ilyen átalakított, guruló erődökre. Ebből az érdekes kategóriából szedtünk most össze pár figyelemre méltó típust, keletről és nyugatról.
Blindado, azaz páncélozott. Ezt a típusjelzést kapják Dél-Amerikában az olyan tehergépek, mint a Mercedes-Benz 915 E. Ebből már akkora mennyiséget rendelnek, hogy a Mercedes külön figyelembe veszi a vevő igényeit. Rövidebb a tengelytáv, más helyre kerül az üzemanyagtartály, valamint a légkondicionálót is erősebbre cserélték, hiszen egy ilyen acélkalitka valódi hőcsapda, és az ablakot sem tanácsos leengedni. A páncélozottsága III-as szintű a karosszéria száz százalékán, vagyis a 7,62 mm-es lövedékeknek mindenhol ellenáll, nem csak az utascellánál.
Ladoga AS 1913 (1992) – A kilencvenes évek elején épült Oroszországban, főleg gyémántot szállítottak vele, egy UAZ adta az alapot, a formai kialakítás pedig igen érdekesre sikerült, mintha csak egy korabeli sci-fi film számára készült volna. 2,3 literes benzinmotorja 110 lóerős volt, nemrég egy elhagyott darabot árultak a neten 700 ezer forintnak megfelelő rubelért.
GAZ-3934 „Siam” (1994) – Az 5,5 tonnás orosz páncélozott gép közelebb áll a katonasághoz, mint a civil világhoz. Alapjait a BTR-80-as csapatszállító adja, defekt esetén fedélzeti kompresszor fújja az abroncsokat, és 1,5 tonna hasznos tömeg szállítására képes. Mivel teljesen egyterű, így kényelmes vele a munka, a háromfős személyzet számára még fekvőhely is telepíthető, így hosszú ideig maradhatnak a védett térben. Dízelmotorja 125 lóerős, végsebessége 110 km/óra.
Volkswagen 9.150 ECE Blindado – Modern megoldás a Volkswagentől. Légfékkel, 8,5 tonnás tömeggel, megerősített futóművel dobták piacra, hol máshol, mint Brazíliában. Motorja egy 180 lóerős, 600 Nm nyomaték leadására képes MWM International 4.12 TCE Euro III-as.
Mercedes-Benz Axor 2644 – A helyszín Brazília, és ez a Mercedes a páncélozott szállítás nagyágyúja. Ugyanúgy a Prosegur üzemelteti, mint a 915-öst, de ez már tényleg a nagypályás védett szállítás eszköze. Akár dupla kabinos kivitelben is rendelhető, a III-as szintű páncélozással, átalakított, nagyobb teljesítményű légkondicionálóval, négytengelyes kivitelben. 175 köbméteres rakterében főleg értékes elektronikai eszközöket, gyógyszereket szállítanak a dél-amerikai ország útjain.