2019-ben száz (15. életévét betöltött) állampolgárra 44 autó jutott, 11-gyel több, mint 2010-ben. A közlemény szerint 2010-2019-ben a reálkeresetek 85 százalékkal emelkedtek. Az adatok azt jelzik, szoros kapcsolatban áll az életminőséggel, hogy képes-e valaki fenntartani egy autót – közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt.

A 2008-as válságot követő gazdasági fellendülés idején, kilenc év alatt a személyautók életkora átlagosan három évvel nőtt, ami az új és a használt autók ára közti jelentős különbséggel, valamint az állami beavatkozás hiányával magyarázható a GKI szerint.

A Központ Statisztikai Hivatal adatai alapján 2019-ben, a gazdasági növekedés csúcspontján Magyarországon 3,8 millió személygépkocsi üzemelt: 19 százalékuk Budapesten, 21 százalékuk a megyei jogú városokban, 33 százalékuk a városokban, míg 27 százalékuk a községekben.

A GKI elemzése szerint jelentősen eltér a személyautók számának növekedése az egyes megyékben: 2010 és 2019 között a regisztrált autók száma Győr-Moson-Sopron megyében 37 százalékkal, Pest megyében 36, Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 34 százalékkal nőtt, míg Tolna, Békés és Baranya megyében csupán 22, 21, illetve 20 százalékkal.